Gå til innhold

Psykolog med driftsavtale eller uten?


Gjest Indri

Anbefalte innlegg

Gjest Indri

Jeg har gått hos to psykologer med driftsavtale som ikke har fungert så bra. Så fikk jeg råd om å begynne hos en psykolog uten driftsavtale for de skal visstnok være flinkere.

Stemmer dette? Kan det være at de anstrenger seg mer for å gjøre en bedre jobb fordi pasienten betaler mer for å gå der? Eller er det fordi de uten driftsavtale tjener bedre? Eller er det bare tull dette her?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klokke

Det var et godt spørsmål noe jeg selv også lurer på. Jeg tror det kan være lettere å få tak i di uten driftsavtale. Men egenerfaring har lært meg det er ikke lett i denne jungelen, det er viktig at du prøver å prøver igjen, lykke til.

Har selv tengt å prøve hypnoterapi, vet lite hva det innebærer, men har brukt hypnose mot røyking å det gikk

veldig bra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

skulle jo tro at de som har veldig dyre takster anstrenger seg mer for å beholde pasientene sine. Men vet ikke om det virkelig er slik at de er så mye flinkere bestandig. Men kanskje er det lettere å kreve mer av dem fordi man betaler en hel del for det? Du må nok bare prøve deg frem i jungelen. Kjedelig men sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet kan en regne med større faglig dyktighet og erfaring hos behandlere med driftsavtale. Tidligere var det f.eks. i Oslo ganske stor "kamp" om å få driftsavtale, og man måtte ha lang erfaring å vise til for å oppnå dette. Akkurat hvordan dette er nå kjenner jeg ikke til, men slik var det iallefall tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gjettning er at de som har valgt driftsavtale er mer vant til litt "tyngre" psykdommer og kanskje generellt vil være mer innstilt på å bruke mer tid på den enkelte. (langtidsbehandling).

Tror ikke det er så mange psyke som har råd til å betale 5-600 kroner i uken i flere år. Derav antar jeg at de uten driftsavtale generelt følger sine pasienter over et kortere tidsrom.

De som har driftsavtale er like avhengig av å få pasienter som de som ikke har det. Ingen pasienter, ingen refusjon.

Jeg tror ikke på noen måte at driftsavtale eller ikke kan gå for et kvalitetsstempel.

Håper du kan finne god og stabil hjelp, forttrinnsvis uten å blakke deg helt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Kunne jeg velge, ville jeg tatt en med driftsavtale.Særlig hvis det er langvarige prosesser en ser for seg.Min psykiater har jo fulgt opp enkelte av pasientene sine i 15 år.Han kan å følge opp en prosess, og det er betryggende for meg.Så selv om jeg hadde vært gift med Røkke,ville jeg hatt en god en med driftsavtale.Hadde vært interessant og fått en statistikk over hvor lang tid de følger opp pasientene sine,de uten avtale.Jeg sier selvfølgelig ikke at mange av de ikke kan være flinke også.Og at mange med avtale kan være det motsatte.Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...