Gå til innhold

Zopiclon, avhengighet


Gjest pilleguri

Anbefalte innlegg

Gjest pilleguri

Hvor mange "dager" på rad kan jeg ta Zopiclon 5 mg uten å bli avhengig? Noen ganger sovner jeg greit uten, andre ganger ikke. Jeg kjenner liksom på meg hvis jeg ikke kommer til å få sove, og kan da ta en tablett, men jeg vil heller ligge søvnløs ei av disse nettene enn å bli avhengig av for alltid å måtte ta tablett for å kunne sovne..

Regner med det er individuelt, men kan du gi en ca.-pekepinn på hvor mange dager på rad en kan ta en 5 mg Zopiclon uten at det fører til ytterligere søvnvansker når man igjen skal sovne uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

5 mg er en lav dose, du burde heller be om å få 7,5 mg.

Hvorfor i alle dager skulle hun gjøre det når hun ser ut til å sovne greit på 5 mg, det er jo ikke det som er problemet her. Laveste virksomme dose bør alltid benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilleguri

Er Zopiclon en sovemedisin?

Ja, det er virkestoffet i og synononympreparatet til Imovane. Relativt kort halveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...