Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg???


Bendeke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått et år på Cipramil. Seponerte desember i fjor. Har ennå noen av symptomene. Pitring i hender og føtter, samt at livskraften har gått meget tilbake. Jeg er sykemeldt på den 7.md, og begynner nå å bli meget bekymret, da tiden for endt sykemelding snart ebber ut. Min lege har hele tiden kun sett på meg somatisk. Hun mener at det kanskje er noe feil med stoffskifte mitt, uten at dette har slått ut.

Jeg er derimot heller overbevist om at det er ettervirkninger av Cipramilen som har gjort sitt, at jeg har det som jeg har det. Legen benekter dette tvert, og vil ikke sende inn reg. av bivirkninger rundt dette eller i det hele tatt ta tak i den biten av det.. Hva skal jeg gjøre?? Jeg føler meg som et menneske ingen innen somatikken kan finne noe ut av. Som en pingpongball, og et håpløst tilfelle. Råd ønskes på det sterkeste!! Jeg har prøvd andre leger, men de har heller ikke funnet ut av dette. Alt jeg kan si er at dette begynner å gå meget inn på meg. Det sliter å være i det uvisse og ikke vite hva som feiler meg. Det sliter også på meg at jeg kanskje må over på attføring/rehabilitering. Det har jeg ikke råd til. Vær så snill og hør mitt rop om hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

jeg ville prøvd å komme meg til en psykiater.De forstod både de psykiske og fysiske symptomene mine og eventuelle sammenhenger mellom dem på en helt annen måte enn andre leger jeg var hos.Og de hørte på hele livshistorien min fra a til å, og leste mye ut av den som gikk tapt for primærleger og andre leger fordi de så på ting så stykkevis og delt. Det er lange ventelister,så kanskje i ditt tilfelle det kunne lønnet seg å bite i det sure eplet og betale for noen timer hos en uten driftsordning hvis du økonomisk har mulighet til det.Det virker som om det haster litt med hensyn til trygdekontoret og slike ting.Lykke til.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Trappet du ned på Cipramil eller sluttet du brått?

Når oppsto prikkingen i hender og føtter? Har den blitt bedre over tid?

Andre symptomer som du tilskriver seponering av Cipramil?

Hvorfor tilskriver du dette seponering av Cipramil?

Cipramil står i dag på Legemiddelverkets overvåkningsliste, noe som innebærer at leger skal være ekstra påpasselige med å rapportere bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville prøvd å komme meg til en psykiater.De forstod både de psykiske og fysiske symptomene mine og eventuelle sammenhenger mellom dem på en helt annen måte enn andre leger jeg var hos.Og de hørte på hele livshistorien min fra a til å, og leste mye ut av den som gikk tapt for primærleger og andre leger fordi de så på ting så stykkevis og delt. Det er lange ventelister,så kanskje i ditt tilfelle det kunne lønnet seg å bite i det sure eplet og betale for noen timer hos en uten driftsordning hvis du økonomisk har mulighet til det.Det virker som om det haster litt med hensyn til trygdekontoret og slike ting.Lykke til.Vennlig hilsen bugge.

Takk for tipset. Ja, jeg har tenkt på det, samt at jeg har tenkt å ty til homeopati. Har tro på at det også kan hjelpe. Er nesten snart desperat for å bare kunne komme meg tilbake til meg selv, og kunne leve et normalt og verdig liv igjen.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trappet du ned på Cipramil eller sluttet du brått?

Når oppsto prikkingen i hender og føtter? Har den blitt bedre over tid?

Andre symptomer som du tilskriver seponering av Cipramil?

Hvorfor tilskriver du dette seponering av Cipramil?

Cipramil står i dag på Legemiddelverkets overvåkningsliste, noe som innebærer at leger skal være ekstra påpasselige med å rapportere bivirkninger.

Kjente de beskrevede symptomer allerede forrige sommer, og de er fortsatt vedvarende. Jeg tilskriver det seponeringsbivirkninger fordi jeg har snakket med både legemiddelsentralen og Lundbeck som gir ut Cipramil. Jeg har også snakket med mange som har fått på dette medikament og spurt om de har hatt seponeringsvansker. De har hatt noe av det samme. Ut i fra min erfaring virker det som om mange leger ikke er klar over dette, og el ikke har fått kjennskap til det. Man må jo tenke på at ssri medisin påvirker store deler av hjernen. bl.a. pannelappen og sentralnervesystemet og det limbiske system. kom ikke til meg å si at ssri medisin ikke kan fucke opp i livet ditt, på bakgrun at dette. Det har jeg ingen tro på. Hvorfor ligger det da en massegrav i Oslo, da.. Vel det er ikke akkurat lykkepilla sin skyld, men sjenerelt psykofarmika!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...