Gå til innhold

pauseknapp?


varga1365380532

Anbefalte innlegg

varga1365380532

Jeg er så sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...vurderer å sette opp et skilt på døra og koble inn telefon-svareren...-jeg er borte-borte-borte!

Skulle ønske det var en måte å få folk til å forstå at jeg trenger en pause. Og at jeg kunne forstå det selv, ikke minst! Nå har jeg holdt på i mange dager med å ommøblere skaper og rom, handlet inn og kava. Alt for å kunne ta en pause. Men jeg blir aldri klar. Jeg klarer ikke slappe av selv om jeg er så sliten at jeg dør. Alt er bare rot. Overalt.

Jeg skulle aldri begynt på DPS. Eneste resultat ble at jeg ble mye verre og måtte slutte. Så her løper jeg i ring da, uten noen å ringe til eller mulighet til å fungere. Halleluja...

Noen som kjenner seg igjen? Et tips? Hva som helst? *smiler* Her blir enhver tilbakemelding tatt i mot med åpne armer...

Om noen skulle lure er diagnosene flere enn jeg husker på stående fot, men de jeg fikk med meg sist fra DPS er boarderline,tvang og fobisk angst/panikk-angst...

Uansett...det var ok å få syte litt før jeg stabler meg tilbake til mann og barn...klar for middagslaging og ommøblering...ikke at jeg fatter hvordan jeg skal få det til. Jeg er helt overveldet...

hilsen varga som vinker til gamle kjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenta som et mantra; SLAPP AV SLAPP AVSLAPP SLAPP AV

AVSLAPP SLAPP SLAPP SLAPP

(prøver å være morsom)

Det er lov å si sin mening om dette tullete innlegget......

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette opp det skiltet - seriøst? Dvs avtale friminutt av en bestemt varighet med familien. Det må da være en god investering for dem også.

Hvis du er overtrøtt - hva med å gjøre som overtrøtte barn - bli rasende, gråte og hyle, legge seg på golvet og sparke. Altså når du er alene. Med stereoen på, av hensyn til naboene. Hvis det likevel blir for mye lyd av det, i alle fall gråte og skjelle med lav lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Hva med å sette opp det skiltet - seriøst? Dvs avtale friminutt av en bestemt varighet med familien. Det må da være en god investering for dem også.

Hvis du er overtrøtt - hva med å gjøre som overtrøtte barn - bli rasende, gråte og hyle, legge seg på golvet og sparke. Altså når du er alene. Med stereoen på, av hensyn til naboene. Hvis det likevel blir for mye lyd av det, i alle fall gråte og skjelle med lav lyd.

Høres ut som en våt drøm*ler*

Du har rett, det kan gå ann å gi et hint. Det er bare det at jeg vil jo så gjerne være som alle andre,få til det de får til. Og jeg presser det for langt så ting går fullstendig over styr. Hinsides det å be om hjelp. Sikkert ikke en unik problematikk*smiler*

Men jeg skal ta meg en pause...problemet er jo at man til slutt blir så desperat at man ønsker en real-skikkelig-ikkesunn pause til slutt. Heldigvis er jeg glad i livet mitt, og umåtelig spent på hva som skjer videre.

Ønsker deg en god helg!

Mvh

varga som drømmer om dyna og boka i et skinnende rent og stille hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Gjenta som et mantra; SLAPP AV SLAPP AVSLAPP SLAPP AV

AVSLAPP SLAPP SLAPP SLAPP

(prøver å være morsom)

Det er lov å si sin mening om dette tullete innlegget......

mvh

Mantra er godt kjent her i gården...Skal forsøke å endre det fra "dovregubbens hall" til sove-sove-sove. God nok fluktvei som noen*nemlig*

Setter stor pris på at du tok deg tiden til å sende meg noen ord jeg vettu! Og at du klarer å være morsom med så mye syting rundt deg;)

Ønsker deg en god helg!

mvh

varga som snaaaart har ommøblert hele huset og ikke har mer å gjøre håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Er det noen her inne som har peiling på sånne symptom sjekk-lister(90?) ?

Den skal si noe om hvor mye jeg sliter. Ikke for det, jeg vet jo at jeg gjør det...men hadde jo vært greit å se om det er vanlig å slite så jævlig med de resultatene jeg fikk. Altså om jeg har klart å formidle hvor mye jeg sliter...Hm...dette ble rotete, men kanskje noen forstår hva jeg mener?

Listen fikk jeg på DPS...og der er et snitt...

hilsen varga som skal forsøke å samle tankene litt mer før hun skriver neste gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mantra er godt kjent her i gården...Skal forsøke å endre det fra "dovregubbens hall" til sove-sove-sove. God nok fluktvei som noen*nemlig*

Setter stor pris på at du tok deg tiden til å sende meg noen ord jeg vettu! Og at du klarer å være morsom med så mye syting rundt deg;)

Ønsker deg en god helg!

mvh

varga som snaaaart har ommøblert hele huset og ikke har mer å gjøre håper jeg...

Glad for at du tok det humoristisk!Det var ikke meningen å bagatellisere problemet ditt, men syns du skrev innlegget ditt på en litt"artig"måte, derfor turde jeg å svare som jeg gjorde.

Når det gjelder det å bli ferdig med arbeidet, kan jeg bare si"A housewifs job is never done" God helg!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den ommøbeleringen:) (ble inspirert av det energiske innlegget ditt forresten) - det høres nesten ut som du vil unnslippe noe, men du klarer ikke å slappe av, hva er det som gjør deg så stresset?

Du skriver at du ble dårlig og måtte slutte behandling, måtte du det og hvorfor?

(tror "gud" glemte å innstallere pauseknapp, men det er mulig å bygge en selv;)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

All den ommøbeleringen:) (ble inspirert av det energiske innlegget ditt forresten) - det høres nesten ut som du vil unnslippe noe, men du klarer ikke å slappe av, hva er det som gjør deg så stresset?

Du skriver at du ble dårlig og måtte slutte behandling, måtte du det og hvorfor?

(tror "gud" glemte å innstallere pauseknapp, men det er mulig å bygge en selv;)

mvh

Godt å høre at innlegget mitt ikke bare var sytete*smiler*

Vanskelig å forklare hvorfor jeg stresser.Har vel en del med kontroll å gjøre.Når jeg er sliten så glipper det for meg, og da må jeg være klar...om du skjønner? Jeg kjenner at jeg snart er på det stadiet at jeg glemmer hva jeg heter,mat og klær. Særdeles ubehagelig kan du si. Og da er det fint å ha mat med klokkeslett og dato på*smiler* Jeg glemmer alt som ikke er skrevet...eller glemmer jeg det også tro. Må i alle fall ha alle klær/hus rent og regninger i boks før det rabler. Hørtes i grunn sunt ut*ler*

Dagavdelingen var slettes ikke som jeg trodde. Fikk beskjed om at jeg ikke var frisk nok til å være der og måtte vente lenge og det hele før jeg endelig kom inn. Dit ekspertisen er! Men de sier jo ingenting? De som vet hva de snakker om holder kjeft og pasientene skal reparere hverandre...Er ikke det galskap så vet jammen ikke jeg! Det blir jo som å gi folk uten armer og ben skalpeller og be de fikse hverandre mens kirurgene ser på da....og det klinger ikke godt i mine ører.

Dessuten ble det altfor tøft for meg å være ute på vift hver dag. Jeg klarer bare en ting av gangen,hus eller jobb. Så jeg gikk ned 10kg på to mnder, glemte regninger og det som verre er. Og det bare på å møte opp. Jeg sa jo ingenting der. Noen snakker bare piss og mange har så store saker på hjertet at man blir stum....og da holdt jeg kjeft jeg. Da jeg sluttet og forklarte hvorfor møtte jeg stor forståelse for dette og tilbakemelding om at det var det rette for meg. Grunnen til at jeg begynte var i grunn at jeg holder kun i makz to mnder uansett hva det gjelder før jeg er sengeliggende. Har hatt innleggelser pga infarkt og epilepsi pga at jeg har gitt litt mer enn jeg kan og har vel i grunn lært. Så nå havner jeg bare i sengen og ikke på sykehuset*smiler* Neste skritt blir å stoppe før jeg ligger også....det blir saker tenker jeg!

Tusen takk for hyggelig svar, ønsker deg en fortsatt god natt:)

klem varga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at innlegget mitt ikke bare var sytete*smiler*

Vanskelig å forklare hvorfor jeg stresser.Har vel en del med kontroll å gjøre.Når jeg er sliten så glipper det for meg, og da må jeg være klar...om du skjønner? Jeg kjenner at jeg snart er på det stadiet at jeg glemmer hva jeg heter,mat og klær. Særdeles ubehagelig kan du si. Og da er det fint å ha mat med klokkeslett og dato på*smiler* Jeg glemmer alt som ikke er skrevet...eller glemmer jeg det også tro. Må i alle fall ha alle klær/hus rent og regninger i boks før det rabler. Hørtes i grunn sunt ut*ler*

Dagavdelingen var slettes ikke som jeg trodde. Fikk beskjed om at jeg ikke var frisk nok til å være der og måtte vente lenge og det hele før jeg endelig kom inn. Dit ekspertisen er! Men de sier jo ingenting? De som vet hva de snakker om holder kjeft og pasientene skal reparere hverandre...Er ikke det galskap så vet jammen ikke jeg! Det blir jo som å gi folk uten armer og ben skalpeller og be de fikse hverandre mens kirurgene ser på da....og det klinger ikke godt i mine ører.

Dessuten ble det altfor tøft for meg å være ute på vift hver dag. Jeg klarer bare en ting av gangen,hus eller jobb. Så jeg gikk ned 10kg på to mnder, glemte regninger og det som verre er. Og det bare på å møte opp. Jeg sa jo ingenting der. Noen snakker bare piss og mange har så store saker på hjertet at man blir stum....og da holdt jeg kjeft jeg. Da jeg sluttet og forklarte hvorfor møtte jeg stor forståelse for dette og tilbakemelding om at det var det rette for meg. Grunnen til at jeg begynte var i grunn at jeg holder kun i makz to mnder uansett hva det gjelder før jeg er sengeliggende. Har hatt innleggelser pga infarkt og epilepsi pga at jeg har gitt litt mer enn jeg kan og har vel i grunn lært. Så nå havner jeg bare i sengen og ikke på sykehuset*smiler* Neste skritt blir å stoppe før jeg ligger også....det blir saker tenker jeg!

Tusen takk for hyggelig svar, ønsker deg en fortsatt god natt:)

klem varga

Hei igjen

Synes ikke det hørtes sytete ut overhodet, men at du har det slitsomt og stresser.

Hvis du ikke følte det tilbudet dagavdelingen gav ikke passet for deg, har du drøftet andre alternativ med dem? Hørtes lite tilfredsstillende ut å være dårlig og stå uten tilbud. Da skjønner jeg at du blir frustrert.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Hei igjen

Synes ikke det hørtes sytete ut overhodet, men at du har det slitsomt og stresser.

Hvis du ikke følte det tilbudet dagavdelingen gav ikke passet for deg, har du drøftet andre alternativ med dem? Hørtes lite tilfredsstillende ut å være dårlig og stå uten tilbud. Da skjønner jeg at du blir frustrert.

mvh

De spurte meg om hva jeg hadde tenkt å gjøre nå i avslutningssamtalen min. Jeg sa jeg skulle forsøke å komme inn på poliklinikken igjen, og de sa fint....Og det var i grunn det. Har litt lyst til å ringe dem. Kanksje de kan hjelpe meg å få en time raskere? siden de vet det står dårlig til og at jeg akkurat har sluttet der...

Frustrasjonen er stor om dagen ja...kjedelig...Blir så sint også, siden det føles som de ødela alt jeg har klart å få til. Har fungert bedre enn noen gang de siste to årene, men mye vil ha mer vettu. Når det gikk så bra ville jeg ha hjelp til å kunne jobbe også...og det ble nok å gape for høyt*smiler*

Denne samtalen er bare meg-meg-meg....hm...og jeg vet ikke helt åssen jeg kommer ut av det*ler* Hvordan har du det for eksempel?

smil fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spurte meg om hva jeg hadde tenkt å gjøre nå i avslutningssamtalen min. Jeg sa jeg skulle forsøke å komme inn på poliklinikken igjen, og de sa fint....Og det var i grunn det. Har litt lyst til å ringe dem. Kanksje de kan hjelpe meg å få en time raskere? siden de vet det står dårlig til og at jeg akkurat har sluttet der...

Frustrasjonen er stor om dagen ja...kjedelig...Blir så sint også, siden det føles som de ødela alt jeg har klart å få til. Har fungert bedre enn noen gang de siste to årene, men mye vil ha mer vettu. Når det gikk så bra ville jeg ha hjelp til å kunne jobbe også...og det ble nok å gape for høyt*smiler*

Denne samtalen er bare meg-meg-meg....hm...og jeg vet ikke helt åssen jeg kommer ut av det*ler* Hvordan har du det for eksempel?

smil fra

Hei igjen.

Ja, det var en god ide å ringe. Forstår frustrasjonen din av å bli dårlig igjen. Hvis du formidler ønsket om snarlig videre behandling DPS, og om hvordan du har det nå. Høres svært lite tilfredsstillende å avslutte en behandling på den måten, når du ikke har en fast avtale. Ønsker deg lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...