Gå til innhold

NHD TrioBe


Gjest Triobe

Anbefalte innlegg

Gjest Triobe

Hvem har nytte av TrioBe i forhold til psykisk lidelse og samtidig bruk av psykofarma?

Skrives TrioBe ut på blå resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

De driver nå iallfall og forer meg med det på DPS'en, og sier det skal både minske bivirkninger av antidepressivaen, og øke effekten. Tror ikke det kommer på blå resept, nei, for det er jo i utgangspunktet reseptfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Min psykiater har satt meg på b6 og folat, men ikke b12.han har ikke testet meg. Han har derimot satt meg på magnesium fordi mangel på det stoffet kan føre til depresjon,og noen av hans pasienter har så god virkning at de sluttet med SSRI.Vet ikke hvorfor han ikke har satt meg på b12, men skal spørre han neste gang.Folaten har jeg iblandet med omega3(møllers omega 3 med folat) ,og ren b6 har de på mange helsekostforretninger.Min psykiater sier det er viktig at en ikke tar disse multivitaminene.En skal ta ren b6, ikke et multivitamin.Og det gjelder Evitamin,krom og sink som han også mener jeg skal gå på i hvertfall i perioder.Mange kvinner mangler evitamin,og har nytte av det.Krom hvis en sliter med behov for søtt.Jaja ,håper dere synes jeg ikke blandet inn en masse litt uvedkommende ting.Personlig synes jeg det er godt å gå hos en psykiater som er åpen og interessert i forhold til ting man kan få kjøpt på en helsekostforretning.Men takk for tipset om trio B. Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Min psykiater har satt meg på b6 og folat, men ikke b12.han har ikke testet meg. Han har derimot satt meg på magnesium fordi mangel på det stoffet kan føre til depresjon,og noen av hans pasienter har så god virkning at de sluttet med SSRI.Vet ikke hvorfor han ikke har satt meg på b12, men skal spørre han neste gang.Folaten har jeg iblandet med omega3(møllers omega 3 med folat) ,og ren b6 har de på mange helsekostforretninger.Min psykiater sier det er viktig at en ikke tar disse multivitaminene.En skal ta ren b6, ikke et multivitamin.Og det gjelder Evitamin,krom og sink som han også mener jeg skal gå på i hvertfall i perioder.Mange kvinner mangler evitamin,og har nytte av det.Krom hvis en sliter med behov for søtt.Jaja ,håper dere synes jeg ikke blandet inn en masse litt uvedkommende ting.Personlig synes jeg det er godt å gå hos en psykiater som er åpen og interessert i forhold til ting man kan få kjøpt på en helsekostforretning.Men takk for tipset om trio B. Vennlig hilsen bugge.

Hei bugge,

Vitsen med Triobe er at kun b6 og folat kan være skummelt hvis du har b12 mangel - det gjelder ikke så mange, men skummelt for de det gjelder. B12 mangelen vil da bli maskert i blodprøvene. (Les om dette i felleskatalogen under folsyre, forsiktighetsregler)

Synes det er spennende det du skriver om magnesium - hvor mye tar du pr dag, fordelt på hvor mange doser? Alle steder jeg leser står det at en skal ta det sammen med kalsium - gjør du det, hva sier psykiateren om det? Vet du om han har noe forskning om magnesium og depresjon? Jeg ser depression+magnesium gir mange treff på google, så nå skal jeg lese meg opp.

Hvorfor ikke ta multivitamin? Flere steder leser jeg at b-vitaminer er gjensidig til hjelp for hverandre, bør derfor tas sammen.

Som du kanskje har sett av noen andre innlegg synes jeg kosttilskudd har hjulpet meg, veldig bra hvis vi kan tipse hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sikker nytte: Deprimerte med forhøyet homocystein. (øket forekomst hos eldre.)

Sannsynlig nytte: Alle deprimerte som bruker medisiner. Alle som bruker stemningsstabiliserende medisiner.

TrioBe er reseptpliktig. Du får den ikke på blå resept. Den koster kun 2,23 kroner per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei bugge,

Vitsen med Triobe er at kun b6 og folat kan være skummelt hvis du har b12 mangel - det gjelder ikke så mange, men skummelt for de det gjelder. B12 mangelen vil da bli maskert i blodprøvene. (Les om dette i felleskatalogen under folsyre, forsiktighetsregler)

Synes det er spennende det du skriver om magnesium - hvor mye tar du pr dag, fordelt på hvor mange doser? Alle steder jeg leser står det at en skal ta det sammen med kalsium - gjør du det, hva sier psykiateren om det? Vet du om han har noe forskning om magnesium og depresjon? Jeg ser depression+magnesium gir mange treff på google, så nå skal jeg lese meg opp.

Hvorfor ikke ta multivitamin? Flere steder leser jeg at b-vitaminer er gjensidig til hjelp for hverandre, bør derfor tas sammen.

Som du kanskje har sett av noen andre innlegg synes jeg kosttilskudd har hjulpet meg, veldig bra hvis vi kan tipse hverandre!

Hei! Jeg tar 500 mg magnesium i en dose pr. dag.I perioder har jeg opphold.Han henviser til forskning på området,når han sa jeg burde bruke det.Dessuten leste jeg i går at det er indikasjoner på at magnesium kan være bra mot migrene, og siden jeg er mye plaget av det,skal jeg begynne å bli flinkere å ta det regelmessig.Men forskningen rundt migrene var ikke så klar, som jeg har inntrykk av at den er rundt depresjon.Men det er klart at de som har mangel på magnesium,vil få en mye større effekt av det.Det kan jo være årsak til depresjonen kanskje, hvis mangelen er stor nok.

Ellers har han som sagt ikke tro på multivitamin.Han mener det taes opp i kroppen(i hvertfall en del av vitaminene og mineralene) på emn bedre måte i ren form. Jeg vet jo ikke akkurat hvor han har forskningsresultatene fra, men dette er et område som har interessert ham i mange år i hvertfall. Men de lærde strides garantert.Men når det gjelder multivitamin går han ganske langt i sin opplevelse av at det så godt som er poengløst å tylle i seg.

Ellers er min psykiater spennende.Homeopater,akupunktur og andre ting er han åpen for kan ha ting å tilby mennesker.Han søker litt lengre ut enn den "vanlige" skolemedisinen. Jeg har prøvd alternativ medisin for å styrke immunforsvaret for eksempel.Etter eget valg selvfølgelig,og forslag fra ham.Han er som de andre psykiatrene jeg har møtt,mer trygg på seg selv til å kunne være åpen for alt man ennå ikke vet, i motsetning til andre leger jeg har møtt.Men nå generaliserer jeg selvfølgelig, ut i fra mine egne personlige erfaringer.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...