Gå til innhold

Mage/underliv (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest Malaco

Jeg er ei jente på 28 år. Noen ganger får jeg smerter i underlivet. Fra litt under navelen og ned.Kjennes varmt, litt brennende ut. Det gjør da også vondt i skjeden og anus.I tillegg får jeg svie/krampe i magen innimellom.Ikke feber. Dette skjedde også i går kveld. Plutselig fikk jeg det. Det var så vondt i rumpa at jeg ikke klarte å sitte. Etter et par timer, gikk jeg meg en tur.Men det gjorde ganske vondt når jeg gikk ned trappa....(?) Og Da forsvant de verste smertene.de har ikke kommet tilbake. Kjenner bare at jeg er litt øm i underlivet (navelen og ned.) pluss at jeg får kramper i maven.Men mindre en i går kveld. Jeg har sovet godt i natt, og ikke våknet av noe av dette.

Har eggløsning nå.

Jeg har spist som vanlig i dag, og jeg har vært ute å gått tur. Så det har ikke hemmet meg veldig i dag. Men jeg fikk kramper i maven innimellom. Men ikke så sterke som i går. Krampene går også fort over.( Det føles ut som om at jeg må lene meg frem når krampene kommer

Jeg har også hatt det slik tideligere. Førtse gang i 1998. Etter det har det kommet ujevnt. men ikke veldig ofte. Kanskje 5-6 ganger etter 1998. Har ikke vært hos lege. Jeg sliter også psykisk, har gjort det i veldig mange år. Har derfor litt problemer med å komme meg dit.Men har nå kommet til en veldig trivelig lege, så jeg håper å bli kvitt angsten min for leger.

Mine matvaner har ikke vært bra tideligere. Det kan ha gått to og tre dager uten at jeg har spist.

Selv lurer jeg på om det kan være en betennelse.

Håper dette er nok informasjon.

På forhånd, takk for svar. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151145-mageunderliv-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes iallfall du skal få gjrt en gynekologisk sjekk, samt få undersøkt tarmene dine, kanskje med røntgen. Blodprøver vil også påvise om du har betennelser. Du bør tilstrebe regelmessig kosthold. Drikk gjerne biola-melk iblandet Vi-siblin fiberpulver ( fåes på apotek) morgen og kveld. Forøvrig kan smertene dine høres ut som kramper i bekken-muskulaturen. Årsak til dette vet man ikke sikkert. Noen får det nattlig mens man drømmer. Noen i forbindelse med samleier. Dette kan være psykisk betinget. Dersom du har slitt psykisk bør du snakke med legen din om dette, det finnes hjelp å få.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151145-mageunderliv-langt/#findComment-966431
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...