Gå til innhold

Flau av å smile


nellika

Anbefalte innlegg

God natt,

Jeg har lenge hatt det slik at jeg blir flau av å smile til andre mennesker, selv til medlemmer av min nærmeste familie. Dette gjelder særlig dersom jeg kommer til å vise mine tenner, hvilket jeg absolutt vil unngå. Jeg tildekker nærmest instinktivt min munn dersom det skulle forekomme. Paradoksalt nok mener jeg selv at mitt tannsett er normalt utseende, og har fått bekreftet dette av min tannlege.

Jeg lurer på om noen av dere har noen kommentarer til dette, og evt. har det slik selv.

Beste ønsker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du blir flau av å smile eller vise følelser generellt, tror jeg det ville være nyttig å snakke om det for selvinnsikt og kanskje finne ut av årsaker med en behandler for eksempel.

Ellers kan en øve seg på det en syns er flaut. For eksempel begynne å smile i speilet til seg selv, til kassereren på butikken, og etter hvert til nærmere bekjente.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir flau av å smile eller vise følelser generellt, tror jeg det ville være nyttig å snakke om det for selvinnsikt og kanskje finne ut av årsaker med en behandler for eksempel.

Ellers kan en øve seg på det en syns er flaut. For eksempel begynne å smile i speilet til seg selv, til kassereren på butikken, og etter hvert til nærmere bekjente.

mvh

Hei cathlin!

Mange takk for svar.

Jeg skal prøve å oppøve min evne til å gi uttrykk for følelser. Imidlertid er jeg for det meste helt tom for slike. Jeg ser meg i speilet og ikler meg det hjerteligste smil, men syntes at hele mitt ansiktsuttrykk blir kunstig og påtatt, hvilket det jo i tilfelle er.

Beste ønsker og god natt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...