Gjest kovac Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 For et halvt år siden fikk jeg utført full bukplastikk. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, selv om jeg syns at arret er litt stygt ennå ( men det viser jo ikke når jeg har truse på). Men nå da det har gått såpass lang tid syns jeg det er på tide at jeg skal få tilbake følelsen på magen. Jeg kjenner dyp berøring og klyping, men kjenner ikke forskjell på varmt og kaldt på store deler av magen. Kan legge en ispose på magen uten at jeg kjenner det!! Er det noen som vet om dette er vanlig og om jeg aldri kommer til å få følelsen tilbake? 0 Siter
mkfb Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Leser her i en brosyre, at følelsen bedrer seg med tiden, men kommer skjelden fullstendig tilbake. Kommer til å ta bukplastikk operasjon nå etter sommeren. Har fått brev fra sykehuset, og venter på innkallelse. Nå er det sommerferie, så det tar litt lengte tid. 0 Siter
Gjest kovac Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Leser her i en brosyre, at følelsen bedrer seg med tiden, men kommer skjelden fullstendig tilbake. Kommer til å ta bukplastikk operasjon nå etter sommeren. Har fått brev fra sykehuset, og venter på innkallelse. Nå er det sommerferie, så det tar litt lengte tid. Ja jeg håper endelig at jeg får tilbake noe av følelsen på magen. Men uansett angrer jeg ikke for at jeg tok operasjonen. Jeg er kjempefornøyd med resultatet og tør til og med å vise meg i bikini nå. Lykke til med operasjonen!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jeg ble slik etter andre keisersnitt for 19 år siden. Det er blitt bedre men ikke normalt. Men jeg tenker ikke på det lenger og det er ikke plagsomt. 0 Siter
mkfb Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jeg har fått time på Stord sjukehus 20 august. Der var det kortest ventetid. Gleder og kvir meg. Jeg har veldig kløe på megen og så er det konstant klamt under hudfollen. Og så er navelen en hoppbakke med et dypt unnarenn. Kan du fortelle litt hva som skjedde før, under og etter operasjonen. Hvor tok du operasjonen? mkfb 0 Siter
Gjest kovac Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Jeg har fått time på Stord sjukehus 20 august. Der var det kortest ventetid. Gleder og kvir meg. Jeg har veldig kløe på megen og så er det konstant klamt under hudfollen. Og så er navelen en hoppbakke med et dypt unnarenn. Kan du fortelle litt hva som skjedde før, under og etter operasjonen. Hvor tok du operasjonen? mkfb Jeg tok operasjonen på colosseumklinikken i Stavanger. Før operasjonen var jeg til vurdering hos kirurgen, han fortalte hva som kunne gjøres og jeg fikk se bilder av hvordan magen trolig ville bli seende ut etter operasjonen. Bilder som han hadde tatt av andre som hadde gjennomført samme operasjon som jeg skulle. Operasjonsdagen måtte jeg faste. Jeg måtte vaske mage og området rundt med desinfeksjonssåpe, Hibiscrub når jeg dusjet. Når jeg kom til klinikken fikk jeg masse smertestillende og andre tabletter som jeg nesten ikke vet hva var som jeg skulle ta før operasjonen. Deretter var jeg inne hos kirurgen og han tok bilder av magen min, deretter tegnet han opp hvor han skulle skjære. Så ble jeg fulgt inn i operasjonssalen hvor anestesilege, sykepleiere og kirurg var. Her ble jeg vasket med noe desinfiserende væske, og fikk narkose sprøytet inn i en venflon som de hadde lagt inn. Så husker jeg ikke mer fra før operasjonen. Jeg våknet opp i sengen på oppvåkningsrommet. Her var sykepleieren sammen med meg. Jeg hadde forferdelige smerter, og klarte nesten ikke å røre meg. Nå skriver jeg ikke dette for å skremme deg, og heldigvis er smerte individuellt fra person til person. Men kirurgen hadde sagt til meg at jeg ville få smerter som lignet på de en får om en ikke strekker ut etter en hard treningsøkt. Det er ikke sant, det var kjempevondt. Jeg vet ikke hvilken operasjonstype du skal ta, men jeg skar bort overflødig skinn/ hud og kirurgen sydde sammen noen muskler som var sprengt sundt under graviditet. Jeg fikk reise hjem etter to timer, og klarte med masse smertestillende å komme meg ut i bilen og hjem med min mann. Når jeg kom hjem gikk jeg rett til sengs. Smertene ble gravdvis mindre. Men jeg klarte å pådra meg en halsbetennelse med hoste. Å hoste er forferdelig etter operasjonen. Etter ca 1 uke kunne jeg gå oppreist uten de alt for store problemene. Etter en måned hadde jeg ikke vondt lenger når jeg hostet heller. Det første døgnet hadde jeg innlagt en sonde som transproterte bort blod etter operasjonen. Denne trakk jeg ut selv dagen etter operasjonen. Etter en uke var jeg tilbake på klinikken og tok bort noen av stiftene som de hadde brukt for å holde såret sammen. Resten tok de bort senere. Jeg måtte gå med magebelte som jeg fikk kjøpt på samaritt i 6 uker etter operasjonen, og måtte tape arrene i 3 måneder. Rett etter operasjonen sa jeg at uansett så skulle jeg aldri gjennomgå noe slikt igjen frivillig, men nå 1/2 år etter tror jeg faktisk jeg hadde gjort det igjen om det hadde vært aktuellt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Vi var nettopp i syden og jeg turde å vise meg frem i bikini uten at jeg var flau over hvordan magen såg ut. Jeg kan bare si at du må forberede deg på at det er veldig vondt de første dagene etter operasjonen, men du vil garantert bli fornøyd. Lykke til med operasjonen, og dersom det er noe mer du lurer på skal jeg svare så godt jeg kan. 0 Siter
mkfb Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Jeg tok operasjonen på colosseumklinikken i Stavanger. Før operasjonen var jeg til vurdering hos kirurgen, han fortalte hva som kunne gjøres og jeg fikk se bilder av hvordan magen trolig ville bli seende ut etter operasjonen. Bilder som han hadde tatt av andre som hadde gjennomført samme operasjon som jeg skulle. Operasjonsdagen måtte jeg faste. Jeg måtte vaske mage og området rundt med desinfeksjonssåpe, Hibiscrub når jeg dusjet. Når jeg kom til klinikken fikk jeg masse smertestillende og andre tabletter som jeg nesten ikke vet hva var som jeg skulle ta før operasjonen. Deretter var jeg inne hos kirurgen og han tok bilder av magen min, deretter tegnet han opp hvor han skulle skjære. Så ble jeg fulgt inn i operasjonssalen hvor anestesilege, sykepleiere og kirurg var. Her ble jeg vasket med noe desinfiserende væske, og fikk narkose sprøytet inn i en venflon som de hadde lagt inn. Så husker jeg ikke mer fra før operasjonen. Jeg våknet opp i sengen på oppvåkningsrommet. Her var sykepleieren sammen med meg. Jeg hadde forferdelige smerter, og klarte nesten ikke å røre meg. Nå skriver jeg ikke dette for å skremme deg, og heldigvis er smerte individuellt fra person til person. Men kirurgen hadde sagt til meg at jeg ville få smerter som lignet på de en får om en ikke strekker ut etter en hard treningsøkt. Det er ikke sant, det var kjempevondt. Jeg vet ikke hvilken operasjonstype du skal ta, men jeg skar bort overflødig skinn/ hud og kirurgen sydde sammen noen muskler som var sprengt sundt under graviditet. Jeg fikk reise hjem etter to timer, og klarte med masse smertestillende å komme meg ut i bilen og hjem med min mann. Når jeg kom hjem gikk jeg rett til sengs. Smertene ble gravdvis mindre. Men jeg klarte å pådra meg en halsbetennelse med hoste. Å hoste er forferdelig etter operasjonen. Etter ca 1 uke kunne jeg gå oppreist uten de alt for store problemene. Etter en måned hadde jeg ikke vondt lenger når jeg hostet heller. Det første døgnet hadde jeg innlagt en sonde som transproterte bort blod etter operasjonen. Denne trakk jeg ut selv dagen etter operasjonen. Etter en uke var jeg tilbake på klinikken og tok bort noen av stiftene som de hadde brukt for å holde såret sammen. Resten tok de bort senere. Jeg måtte gå med magebelte som jeg fikk kjøpt på samaritt i 6 uker etter operasjonen, og måtte tape arrene i 3 måneder. Rett etter operasjonen sa jeg at uansett så skulle jeg aldri gjennomgå noe slikt igjen frivillig, men nå 1/2 år etter tror jeg faktisk jeg hadde gjort det igjen om det hadde vært aktuellt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Vi var nettopp i syden og jeg turde å vise meg frem i bikini uten at jeg var flau over hvordan magen såg ut. Jeg kan bare si at du må forberede deg på at det er veldig vondt de første dagene etter operasjonen, men du vil garantert bli fornøyd. Lykke til med operasjonen, og dersom det er noe mer du lurer på skal jeg svare så godt jeg kan. Tusen takk for svar. Er forberedt på smerter. Men heller smerter i en ukestid en den kløen og klam/lukten på magen. Det jeg kvir meg til er hjem turen, en biltur på over 2 timer og fergen. Har fødd tre barn uten smertestillende, så det går nok bra. Det jeg kvir meg mest til er når de skal stikke. Er pyse der. Har brukt Embla plaster før, så jeg kommer til å bruke det nå og. Ha en fortsatt god sommer. 0 Siter
Gjest kovac Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Tusen takk for svar. Er forberedt på smerter. Men heller smerter i en ukestid en den kløen og klam/lukten på magen. Det jeg kvir meg til er hjem turen, en biltur på over 2 timer og fergen. Har fødd tre barn uten smertestillende, så det går nok bra. Det jeg kvir meg mest til er når de skal stikke. Er pyse der. Har brukt Embla plaster før, så jeg kommer til å bruke det nå og. Ha en fortsatt god sommer. Så festlig. Du høres akkurat ut som meg. Jeg grudde meg også mest til sprøytene. Som sagt vil jeg ikke skremme deg av, men du må forberede deg på smerter. Jeg har født to barn selv uten smertestillende, men ville heller gått gjennom en til fødsel enn den operasjonen. Men vi må lide for skjønnheten sies det, og skjønt blir det etter en stund. Gled deg til neste sommer du!! 0 Siter
mkfb Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Så festlig. Du høres akkurat ut som meg. Jeg grudde meg også mest til sprøytene. Som sagt vil jeg ikke skremme deg av, men du må forberede deg på smerter. Jeg har født to barn selv uten smertestillende, men ville heller gått gjennom en til fødsel enn den operasjonen. Men vi må lide for skjønnheten sies det, og skjønt blir det etter en stund. Gled deg til neste sommer du!! Hei igjen. At det vil gjøre vondt er jeg klar for. Jeg bestemte meg for å gjennomføre dette, da jeg satt med datteren min på 7 år, og hun fikk lagt inn en venflon i honden. Hun skulle ta mandlene, og satt som et lys. Da var det værre med meg. Jeg snakket, og sa se der og se der. Da hun ikke sa noen ting og var helt rolig bestemte jeg meg for at dette kunne ikke hindre meg i å få ordnet magen. Det er stikkene som har holdt meg tilbake. Har hatt kløen på magen siden jeg ble gravid i 1996, og det er blitt værre og værre. Jeg har sittet på badet og grenet for det klødde så fælt. Mannen har og holdt hendene mine slik at jeg ikke klarer å klø meg. Nå har jeg lest en del om bukplastikk, og noen hadde store smerter, mens noen ikke hadde noe særligt med smerter. Godt en ikke vet det på forhond. Jeg lurer på hvor mye du betalte? 0 Siter
Gjest kovac Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Hei igjen. At det vil gjøre vondt er jeg klar for. Jeg bestemte meg for å gjennomføre dette, da jeg satt med datteren min på 7 år, og hun fikk lagt inn en venflon i honden. Hun skulle ta mandlene, og satt som et lys. Da var det værre med meg. Jeg snakket, og sa se der og se der. Da hun ikke sa noen ting og var helt rolig bestemte jeg meg for at dette kunne ikke hindre meg i å få ordnet magen. Det er stikkene som har holdt meg tilbake. Har hatt kløen på magen siden jeg ble gravid i 1996, og det er blitt værre og værre. Jeg har sittet på badet og grenet for det klødde så fælt. Mannen har og holdt hendene mine slik at jeg ikke klarer å klø meg. Nå har jeg lest en del om bukplastikk, og noen hadde store smerter, mens noen ikke hadde noe særligt med smerter. Godt en ikke vet det på forhond. Jeg lurer på hvor mye du betalte? Jeg betalte 24500 kroner. Ganske dyrt syns jeg, men det hadde vært dyrere om jeg i tillegg hadde tatt fettsuging. Hva er det som gjør at du klør? Jeg klødde ikke noe. Får du det dekket siden det er til så stor plage for deg? Jeg fikk det ikke dekket, da mitt problem kun var det estetiske. 0 Siter
mkfb Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg betalte 24500 kroner. Ganske dyrt syns jeg, men det hadde vært dyrere om jeg i tillegg hadde tatt fettsuging. Hva er det som gjør at du klør? Jeg klødde ikke noe. Får du det dekket siden det er til så stor plage for deg? Jeg fikk det ikke dekket, da mitt problem kun var det estetiske. Jeg vet ikke hvorfor jeg klør. Det begynnte under første svangerskap. Siden har jeg hatt det. Jeg vet ikke om jeg får det dekket. Det får jeg vite 20 august. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.