Gå til innhold

Alzheimer


grefstad

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en mor på 86 år som er begyndt å bli veldig "forvirret".

Tror det kan dreie seg om demens. Hun har fått 100 stk tabl Haldon? Kan dette være riktig da det finnes andre muligheter. Hun veier bare 34 kg etter kreftsykdom og spiser veldig lite. Kan underernæring spille in her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

Har hun virkelig blitt overlag til seg selv med disse medisinene? Kjenner Fastlegen henne? Det jeg reagerer på er at hvis hun virkelig er forvirret så burde hun ikke styre med medisiner alene. Vet at mange eldre med demens er veldig flinke til å snakke seg bort fra demensen, så det er ikke sikkert at legen som har gitt henne medisinen har oppfattet at hun er forvirret.

Jeg ville tatt en prat med legen hennes og forklart at du er bekymret fordi hun virker forvirret og spurt om han kunne utrede henne nærmere ang det. Kanskje kan hjemmetjenesten komme inn i bildeth hvis de ikke er det allerede.

uannsett mistanke om demens skal man ta på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun virkelig blitt overlag til seg selv med disse medisinene? Kjenner Fastlegen henne? Det jeg reagerer på er at hvis hun virkelig er forvirret så burde hun ikke styre med medisiner alene. Vet at mange eldre med demens er veldig flinke til å snakke seg bort fra demensen, så det er ikke sikkert at legen som har gitt henne medisinen har oppfattet at hun er forvirret.

Jeg ville tatt en prat med legen hennes og forklart at du er bekymret fordi hun virker forvirret og spurt om han kunne utrede henne nærmere ang det. Kanskje kan hjemmetjenesten komme inn i bildeth hvis de ikke er det allerede.

uannsett mistanke om demens skal man ta på alvor.

Jeg takker for svaret.

Det er min søster som synes at hun skal ha disse medisinene.Og det er ikke en lege som kjenner henne.

Er der andre muligheter, f.eks. ekspertise på hospitalet som man kan konsultere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...