Gå til innhold

kan jeg ha en manisk depressiv lidelse?


Gjest anonym akkurat i dag

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat i dag

har i lange perioder vært plaget av sterke depresjon og nærmest sykelig oppstemthet. Følt at jeg ikke har kunnet sitte stille har vært proppfull av ideer, kunstneriske ting, har pratet høl i hodet på folk. Men jeg har ikke følt meg spesielt glad bare merkelig oppglødd. Har vært fryktelig sliten av det. Har kunnet sittet oppe flere timer enn det jeg pleier fordi jeg ikke klarte å avslutte et prosjekt og fordi hodet var så fullt av tanker som jeg ikke klarte å avslutte. Har ofte følt meg misforstått pga denne oppstemtheten. Følt at alle trodde at jeg hadde det kjempebra mens jeg var dødsens sliten inni meg. Det positive med manien er at jeg har kunnet pløye gjennom pensumbøkene mine til langt på natt så jeg har holdt meg faglig oppdatert. Har selv en onkel som er manisk depr og han har hatt sterke oppturer og nedturer, såpass sterke at han har vært innlagtt i perioder. For meg har det aldri vært sånn at det har gått over styr med penger osv, men jeg har likevel gjort en god del flaue ting når jeg har vært oppstemt. Jeg føler altså at den personen som jeg fremstår som når jeg er oppstemt ikke er meg. Det er bedre enn å være depressiv men jeg blir frytelig sliten av det også. Og jeg føler at jeg sliter ut alle andre også. Det har ikke vært noen ordentlig utredning av meg uten om deler av et Scid intervju hvor jeg hadde trekk av noen forskjellige personlighetsstyper. Er det utelukket at jeg kan ha noen av de manisk depressiv lidelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...