Gå til innhold

svimmel

Anbefalte innlegg

Gjest mannen36

Hei, jeg er en mann på 36 som har vært og er plaget med ømhet i venstre side av hode. For ca 2 mnd siden så besvimte jeg nesten, det varte i 3-4 sek, med ømhet i venstre side av hode samt at jeg hold på å besvime. Etter at det gikk over etter noen sek (3-5) så var jeg egentlig i fin form. Fikk dette igjen denne uken, samme oplegget, venstre side av hodet, ingen smerter bare ømhet, besvimte nesten og så gikk det over. Nå er jeg litt svimmel og kjenner det litt i hodet og ansiktet, litt svimmel men er i fin form ellers fin form.

For ca 10 år siden så hadde jeg noe lignende med svimmelhet, dette var i studietiden og det ble relatert til stress og stiv nakke. Da gikk det over etter ca 1-2 år men jeg hadde ikke de symtomene med nesten besvimelse. Jeg føler at jeg er anspent i nakkemusklene men er usikker om dette er årsaken. Jeg vil ta kontakt med fastlegen men ønsker også innspill fra dere også.

kan også nevnes at det har vært endel hjerte og kar sykdommer i familien på farssiden. De døde alle i ung alder.

takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151247-svimmel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Mannen36.

Dine plager er ganske uvanlige, med v.sidige hodesmerter og nær-besvimelse ved flere anledninger. Din beskrivelse gir inntrykk av at du opplevde episodene helt like.

Det kan ikke utelukkes at du får dette som følge av sirkulasjonsforandringer, i første rekke blodtrykksfall, eventuelt kombinert med pulsreduksjon. Imidlertid er beskrivelsen ikke typisk for dette, og det er grunn til at du får din lege til å foreta en skikkelig undersøkelse av deg, i tillegg til å å frem alle detaljer om når, hvor, hvordan, osv. dine "anfall" kom. Det kan bli aktuelt å forsøke å registrere din puls og blodtrykk under en slik episode, evt. provosert under kontrollerte forhold. Det er imidlertid mye som skal vurderes før det, og det kan tenkes at en nevrolog bør inn i bildet. Ta hele saken opp med din fastlege i første omgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151247-svimmel/#findComment-967407
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...