Gå til innhold

Hvordan bør jeg formulere brevet om meg selv til behandler?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

må søke privatpraktiserende behandler og vet at jeg må skrive et brev om meg selv. Men hvordan skal jeg gjøre det. Skal jeg bare plukke ut det viktigste som har skjedd meg eller bare velge ut noe som jeg vil fokusere på? Hvis brevet blir på 8 dataskrevne sider gidder behandleren å lese det da? Bør jeg forkorte det?

Noen andre tips om hvordan jeg skal formulere et slikt brev? Er vanligvis flink til å ordlegge meg men nå står jeg litt fast.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Åtte sider er svært langt, forsøk å korte det ned til maks to.

Innhold:

- En kort presentasjon av deg selv, hva du gjør nå og hva du har gjort frem til nå. Familieforhold er også relevant.

- Hvilke plager du har.

- Hvorfor du søker hjelp. Motivasjon. Hva du ønsker å jobbe med i terapien. Hva du tror det er realistisk å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Åtte sider er svært langt, forsøk å korte det ned til maks to.

Innhold:

- En kort presentasjon av deg selv, hva du gjør nå og hva du har gjort frem til nå. Familieforhold er også relevant.

- Hvilke plager du har.

- Hvorfor du søker hjelp. Motivasjon. Hva du ønsker å jobbe med i terapien. Hva du tror det er realistisk å gjøre noe med.

takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange måter å skrive brevet på. Jeg gjorde det slik at jeg først presenterte meg, fortalte litt om nåværende livsstiuasjon, hovedproblemene mine/symptomer. Så skrev jeg litt om årsaker, kort om familiære forhold. Avsluttet med motivasjon og tok med at jeg hadde henvisning fra lege. Det ble på ca en side.

Kan også være lurt å nevne telfonnummer, e-post-adresse, og at en ev kan ta avbestilte timer/møte på kort varsel, og ønsker plass på venteliste hvis det eksiterer en slik.

Her er ellers råd fra NHD http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2164920

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange måter å skrive brevet på. Jeg gjorde det slik at jeg først presenterte meg, fortalte litt om nåværende livsstiuasjon, hovedproblemene mine/symptomer. Så skrev jeg litt om årsaker, kort om familiære forhold. Avsluttet med motivasjon og tok med at jeg hadde henvisning fra lege. Det ble på ca en side.

Kan også være lurt å nevne telfonnummer, e-post-adresse, og at en ev kan ta avbestilte timer/møte på kort varsel, og ønsker plass på venteliste hvis det eksiterer en slik.

Her er ellers råd fra NHD http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2164920

Lykke til!

mvh

Unnskyld, det ble feil. Det var et innlegg jeg bad webmaster om å fjerne fra forum for overgrep.

Her er innlegget fra NHD (håper jeg:)

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1860515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Det er sikkert mange måter å skrive brevet på. Jeg gjorde det slik at jeg først presenterte meg, fortalte litt om nåværende livsstiuasjon, hovedproblemene mine/symptomer. Så skrev jeg litt om årsaker, kort om familiære forhold. Avsluttet med motivasjon og tok med at jeg hadde henvisning fra lege. Det ble på ca en side.

Kan også være lurt å nevne telfonnummer, e-post-adresse, og at en ev kan ta avbestilte timer/møte på kort varsel, og ønsker plass på venteliste hvis det eksiterer en slik.

Her er ellers råd fra NHD http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2164920

Lykke til!

mvh

takk igjen men jeg skønte ingenting av den linken du sendte meg. Er du sikker på at den er riktig? Får bare en artikkel som noen har skrevet om overgrep. Kan du sjekke det en gang til? :-=

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk igjen men jeg skønte ingenting av den linken du sendte meg. Er du sikker på at den er riktig? Får bare en artikkel som noen har skrevet om overgrep. Kan du sjekke det en gang til? :-=

MVH

Beklager det ble helt feil link, men den rett kommer under. Se "oops"

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skriv slik du selv føler for

Mitt brev var svært langt, 6-8 sider tror jeg. Sendte til ca 10 behandlere, fikk terapitilbud fra 5, begynte i terapi ca 4 uker etter at brevet var sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...