Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blodtrykks records:

Alder: 68

Kjønn: Mann

Jeg har alltid hatt noe høyt blodtrykk, begynte med tabletter for ca. 10 år siden. Før den tiden gikk jeg også til årlig kontroll, mitt trykk var da høyere: 150/90 – 175/100.

Jeg startet da med tabletter, begynnelsen sterkere 20mg, senere redusert til 10mg. På grunn av at jeg gikk til bedrifts helsetjeneste, var det stadig nye leger, med nye meninger og dette. En gav meg til og med to typer tabletter. Neste lege sa dette var galt!

Imidlertid de siste årene har jeg brukt tabletter av typen Zestril, jeg har ikke oppdaget at jeg har noen synlige bivirkninger av disse.

De siste fire årene har jeg sjekket mitt trykk selv også med et apparat av typen ”Omron”, eletronisk kjøpt på apoteket. Etter siste besøk hos lege okt./2000 ble vi enige om å ga ned til 2,5mg tabletter, før det hadde jeg ”bitt” en 5mg i to så i realiten har jeg brukt 2,5mg i over et år nå.

Gjennom snitt for 1997: 125/79

1998: 124/78

1999: 123/77

2000: 122/76

Mitt spørsmål er, kann jeg slutte (stoppe) med tabletter for et tidsrom, da naturligvis at jeg kontrollerer utviklingen, eller bør jeg forsette med min 2,5mg dose? Jeg er ellers ved god helse, veier ca. 86 kilo, denne vekten har vært konstabt i 10-15 år før den tid var jeg rundt 90 tallet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15133-jefe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...