Gå til innhold

NTD-spm for meg om endring av dose


venninde

Anbefalte innlegg

Kjære

Kort fortalt har jeg vært deprimet og sykemeldt i 6 år.Har kun depresjon og ekstremt lite energi. Startet med Cipramil. Har de senere årene gått på Efexor 225mg, men er fortsatt deprimert men bedre.Gikk for en tid tilbake, ned i dose til 150 mg.Ble sykere og er nå tilbake på 225mg (forsøket tok en måned ink. ned- og opptrapping).Da sier min fornuft meg at kanskje jeg blir bedre hvis jeg øker dosen til f.eks max. Min privatpraktiserende psykiater tror ikke det vil hjelpe. Jeg kan ikke skjønne dette. Hva tror du?

Jeg synes også han har vært passiv i forhold til å prøve nye medisiner. Jeg forslår at han ringer noen m kompetans på dette men han vil ikke det.Hva har jeg egentlig krav på. Er redd for at alle muligheter ikke er forsøkt.

Har du forslag til mer potente medisiner, eventuelt også i kombinasjon med Efexor.Har ingen angst. Kun tunge depresjoner.Navn på medikamenter mottas med takk.

Tror du ECT kan hjelpe meg. Søknad er sendt Ullevål.

Han sier jeg har fått en kronisk dep. og må regne med å leve med dette livet ut,

Jeg er så lei meg for at alt forsvinner.

Jeg har ikke vært innlagt. Har en mor som har pleid meg i perioder hvor jeg ikke klarer meg.

Jeg ville være svært takknemmelig for svar fra deg.

Sommerhilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du mår forberede deg på at du skal ha livslang behandling med medisiner.

2. En skal ikke trappe ned før en er bra og har vært det lenge.

3. Du skal i hvert fall ikke ha mindre enn 225 mg. Jeg ville forsøkt økning både til 300 og 375 mg om nødvendig.

4. Om du heller ikke blir bra på 375 mg, ville jeg lagt til Remeron. Start med 15 mg og trapp opp.

5. Om 4. heller ikke gir ønsket resultat, ville jeg lagt til en stemningsstabilisator som Lamictal eller Lithionit.

Deretter evt et tillegg av n liten dose av et moderne antipsykotikum.

6. ECT er nærliggende å tenke på og burde vært prøvd for lenge siden. Husk dog at ECT kun får deg ut av depresjonen. For å holde deg udeprimert etterpå, trenger du medisiner.

PS. Jeg er helt ening med deg i at din behandler er passiv og faglig lite ambisiøs. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...