Katty2 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ville bare høre hva noen av dere mente dette kan være eller hva jeg bør gjøre. Er manisk depressiv,tar ikke medisiner nå,for sluttet vet ikke hvorfor.I dag begynte en følelse å komme jeg begynte å se ting på en ennen måte altså gjennstander osv,stdere liksom tng nøyere og føler alt ser flott ut osv nesten som en rus på en måte,høres sikkert teit ut men hva kan dette være???.Har vært en del deprimert i det siste,tror folk snakker om meg osv blir fort irritert ,sint og føler meg veldig usikker.Sover ikke før sent på natta,tenker mye osv.Skriver mye dikt og tenker en del på gød og osv men alle disse følelsene er jo mikset,følelse av flotthet for ting og masse negative også i tillegg??Hva er denne "rusen"jeg føler??Hva skal jeg gjøre når jeg har problem snakke med leger for får kje sagt alt jeg vil si for tror at de bare tenker at det er henne som klager hele tiden osv?? Jaja dette var ett langt innlegg håper på noen tips om hva dette kan være og hva jeg skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus-Or. Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hei. Kan den "rusen" du beskriver være en begynnende mani? Selv har jeg opplevd lignende ting når jeg har vært i ferd med å "våkne opp" fra en depresjon. Plutselig begynner jeg å legge merke til ting rundt meg. I kontrast til depresjonen gir det en fantastisk gledesfølelse. Sikkert ekstra sterk fordi jeg har trodd jeg aldri noensinne kom til å føle noe igjen. Bare noen tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katty2 Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Hei. Kan den "rusen" du beskriver være en begynnende mani? Selv har jeg opplevd lignende ting når jeg har vært i ferd med å "våkne opp" fra en depresjon. Plutselig begynner jeg å legge merke til ting rundt meg. I kontrast til depresjonen gir det en fantastisk gledesfølelse. Sikkert ekstra sterk fordi jeg har trodd jeg aldri noensinne kom til å føle noe igjen. Bare noen tanker. Ja det kan føles slik,har vært deprimert opp og ned i det siste så kom dette i går ting som jeg aldri har sett som fint før ble flott:)La meg ikke før 6 i morges vaska å styra på,fant dikt på nettet osv.men eg vett ikke noen som vet mer om dette har vært manisk depressiv lenge men aldri følt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus-Or. Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja det kan føles slik,har vært deprimert opp og ned i det siste så kom dette i går ting som jeg aldri har sett som fint før ble flott:)La meg ikke før 6 i morges vaska å styra på,fant dikt på nettet osv.men eg vett ikke noen som vet mer om dette har vært manisk depressiv lenge men aldri følt dette. Det høres mer voldsomt ut enn det jeg har opplevd på vei ut av depresjon. Det kan hende det er en begynnende mani. Er det lenge siden du sluttet med medisiner? Hvis du i dagene som kommer ikke går over i et mer "normalt" tempo, dvs. sover om natten og blir sliten når fornuften tilsier det etc. synes jeg du bør ta det opp med lege/behandler. En mani som går for langt kan føre veldig mye vondt med seg. Dessverre. Men lykke til. Jeg unner deg virkelig noen gode dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katty2 Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Det høres mer voldsomt ut enn det jeg har opplevd på vei ut av depresjon. Det kan hende det er en begynnende mani. Er det lenge siden du sluttet med medisiner? Hvis du i dagene som kommer ikke går over i et mer "normalt" tempo, dvs. sover om natten og blir sliten når fornuften tilsier det etc. synes jeg du bør ta det opp med lege/behandler. En mani som går for langt kan føre veldig mye vondt med seg. Dessverre. Men lykke til. Jeg unner deg virkelig noen gode dager. Hei igjen! Ja jeg har som sagt ikke opplevd dette selv.mye tanker på å få i meg noe drugs osv.Ja men det virke jo litt dumt å kontakte legen når jeg ikke er deprimert liksom eller? Sluttet med litsium for ca 1-2mnd siden,var hos legen for 3uker siden var så urolig fikk vival,men var da depressiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katty2 Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Det høres mer voldsomt ut enn det jeg har opplevd på vei ut av depresjon. Det kan hende det er en begynnende mani. Er det lenge siden du sluttet med medisiner? Hvis du i dagene som kommer ikke går over i et mer "normalt" tempo, dvs. sover om natten og blir sliten når fornuften tilsier det etc. synes jeg du bør ta det opp med lege/behandler. En mani som går for langt kan føre veldig mye vondt med seg. Dessverre. Men lykke til. Jeg unner deg virkelig noen gode dager. Ingen med noen råd til meg?? Eller for å si det sånn har eg det jo helt flott inni meg masse gode tanker:)hehe gratis rus men liksom folk rundt meg som jeg står nær ber meg kontakte lege men eg e jo ikkje dårlig har det jo fint en går jo bare til legen når en har det vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urquell Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hei igjen! Ja jeg har som sagt ikke opplevd dette selv.mye tanker på å få i meg noe drugs osv.Ja men det virke jo litt dumt å kontakte legen når jeg ikke er deprimert liksom eller? Sluttet med litsium for ca 1-2mnd siden,var hos legen for 3uker siden var så urolig fikk vival,men var da depressiv. Mye tyder paa at du har en begynnende mani, det aller beste er og kontakte legen din saa raskt som mulig saa ikke manien blir akselert mer enn noedvendig. Hvorfor sluttet du med medisinene? Hjalp de deg? Naar du slutter med medisiner for bipolar er det en overveldende sannsynlighet for at du faar tilbakefall innen 3-4 maaneder. Bipolar er en biologisk tilstand som maa rettes opp ved hjelp av medikamenter. Jeg haaper du kontakter legen, evt. legevakt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katty2 Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Mye tyder paa at du har en begynnende mani, det aller beste er og kontakte legen din saa raskt som mulig saa ikke manien blir akselert mer enn noedvendig. Hvorfor sluttet du med medisinene? Hjalp de deg? Naar du slutter med medisiner for bipolar er det en overveldende sannsynlighet for at du faar tilbakefall innen 3-4 maaneder. Bipolar er en biologisk tilstand som maa rettes opp ved hjelp av medikamenter. Jeg haaper du kontakter legen, evt. legevakt Ja men det som er er jo det at jeg føler meg helt topp har ingen beskymringer og er ikke redd noe,derfor vil jo en lege jeg kommer til si det at javel da har du det bare fint da hva vil du her da. Samboeren min vil ha meg på legevakten men liksom da bare dummer eg meg ut,har det liksom bra.Og hva kan de gjør når jeg har det bra og ikke har prøvd å ta livet mitt enda??Da blir en jo bare sendt hjem vel osv?? Håper på svar igjen,takk for alt:)!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus-Or. Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja men det som er er jo det at jeg føler meg helt topp har ingen beskymringer og er ikke redd noe,derfor vil jo en lege jeg kommer til si det at javel da har du det bare fint da hva vil du her da. Samboeren min vil ha meg på legevakten men liksom da bare dummer eg meg ut,har det liksom bra.Og hva kan de gjør når jeg har det bra og ikke har prøvd å ta livet mitt enda??Da blir en jo bare sendt hjem vel osv?? Håper på svar igjen,takk for alt:)!! Hei. Det er vel en lege som er ansvarlig for medisineringen? Ta kontakt med ham/henne og fortell hvordan du har det. La gjerne samboeren bli med, og fortelle hvordan han opplever deg, hvorfor han synes du trenger hjelp. Fastlegen din vet vel om diagnosen? At du har det veldig bra med masse overskudd etc. som du beskriver er jo ganske typiske tegn på en begynnende mani. Hvis du i tillegg forteller at du nylig har kuttet ut medisiner (var det i samråd med lege eller på egen hånd?), bør ikke en ansvarlig lege sende deg hjem med beskjed om at du har det så bra at du ikke hadde trengt å komme. Hvis det skulle vise seg at det allikevel ikke er en begynnende mani, har du likevel grunn til å oppsøke lege. Du trenger en fagperson til å vurdere om og ev. hva slags behandling du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urquell Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja men det som er er jo det at jeg føler meg helt topp har ingen beskymringer og er ikke redd noe,derfor vil jo en lege jeg kommer til si det at javel da har du det bare fint da hva vil du her da. Samboeren min vil ha meg på legevakten men liksom da bare dummer eg meg ut,har det liksom bra.Og hva kan de gjør når jeg har det bra og ikke har prøvd å ta livet mitt enda??Da blir en jo bare sendt hjem vel osv?? Håper på svar igjen,takk for alt:)!! er du manisk, saa mener du jo selv at du har det helt topp. Du er ikke istand til og bedoemme degselv objektivt, og trenger hjelp saa manien ikke kommer ute va kontroll. Vet ikke om du er bipolar 1 eller 2? Da kan graden av mani variere noe. Ring legevakten, si at du er diagnosert som bipolar, og har begynnede mani, og trneger hjelp naa foer det svinger ut av kontroll. Du trenger sannsynligvis litt beroligende medisin, og paa lang sikt boer du tilbake paa medisiner. Du kan jo proeve en anne stemnings stbiliserende medisin enn den du var paa, om du hadde problemer med bivirkninger ol.. Det er ikke bortkastet og kontakte legvakten, bor du i oslo kan du ringe psykiatrisk legevakt, der har de jo mest greie paa det. Lykke til, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151334-hei/#findComment-966547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.