Gå til innhold

Medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest kaoooos

Vært DYPT deprimert i snart 3 år og gått på mer eller mindre medisiner i hele periosen: Jobber litt, men er nå kommet til spørsmål om attføring osv.. Vanskelig og vite hvaen bør gjøre.

Går nå på Efexor 450 mg. om dagen. Samt minimun 3-4 tabletter Sobril av 25 mg. Sløver meg ned for og klare dette.Angst og redd, nervøs for alt. Har noen råd om eventuelt andre varianter. Må være medisin som jeg ikke legger på meg.

Min verdi etter serummåling ligger på ifra 300 -1100.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151370-medisinsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus-Or.

3-4 25mg sobril om dagen høres veldig mye ut. Min første reaksjon er at hvis du trenger så mye beroligende for å fungere er det på tide å gjøre noe med livssituasjonen. Jeg ville tro du rett og slett trenger å ta det med ro, slappe av. Ikke utsette deg for så mmange ting som utløser stress og uro, og dermed behov for sobril. Så får du heller trene deg opp til å tåle mer etterhvert.

Kanskje din "hovedmedisin" skulle vært endret, så du ikke lenger trenger like mye sobril?

Problemet med sobril og andre vanedannende medisiner er at du kan få angst og bli urolig bare fordi kroppen ikke får den dosen den er vant med. Etter hvert vil også dosen for å gjøre kroppen "fornøyd" øke.

Hvis du vil trappe ned sobrilen bør du ta det opp med legen og få hjelp til å finne en fornuftig og gjennomførbar nedtrappingsplan. Å kutte ut helt med det samme er ikke lurt.

Hadde sykmelding eller rehabiliteringspenger vært noe? Eller kanskje deltidsarbeid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...