Gå til innhold

Smertestillende preparater-

Anbefalte innlegg

nordnorge-pia

Hei. Jeg lurte på om du kan hjelpe meg med en sak.

Har for 3 uker siden hatt en operasjon på de indre kjønnsleppene.Sårene er grodd, men det er nå hull på ca. 1 cm tvers igjennom på begge leppene!! Legen skal åpne opp igjen,lage ny sårflate for å få dette til å gro ordentlig.Problemet er det at pga.store smerter etter den siste operasjonen brukte jeg en god del smertestillende medisiner (paralgin forte), og jeg bruker også til daglig seroxat, og celebra. Har nå utviklet magesår, og lurer derfor på hvordan det skal gå etter min neste operasjon når jeg ikke tåler å få i meg smertestillende??! Vet du om noe preparat som lindrer sterke smerter, men som ikke går utover magen? Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151382-smertestillende-preparater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

De fleste smertestillende gir enten treg mage ( eks Paralgin Forte) eller mye magesyre ( celebra kan gi dette). Det går an å bruke syreblokkerende medisiner mens du tar smertestillende, eller kanskje bør du ha en kur uansett. Det finnes imidlertid flere varianter av smertelindring. Dette må du snakke med legen din om. Det finnes blant annet noen plaster-varianter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...