Gå til innhold

Følelsesløshet = depresjon? NHD


Soria

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på 375 mg efexor og 300 mg seroquel. Nå er efexoren redusert til 300 mg fordi jeg fikk sånne ilinger i kroppen. Da jeg økte til 375 mg hadde jeg det kjempefint en stund og var i gang med flere nye prosjekter. Som vanlig er med meg så hastet alt. En ting jeg merket er at når jeg hadde det bedre følte jeg veldig omsorg for dem som ikke hadde det så bra. En venninne kaller denne perioden for den maniske perioden min.

Etter en stund ble jeg bare følelsesløs. Jeg hadde og har ingen mål lenger. Bare soser gjennom dagene og gidder ikke å gjøre stort. Jeg er ikke deprimert sånn som jeg tenker det. Føler bare ikke noe for noe. Likevel blir jeg veldig nedfor når jeg må konsentrere meg om hva jeg tenker og hvordan jeg har det. Synes det meste er kjedelig og ikke verdt bryet. Spesielt det å dra noen steder for å treffe folk. Tenker bare at det ikke gir meg noe og da gidder jeg ikke å anstrenge meg for å komme meg noen steder.

Selv om det er lettere å gjøre praktiske ting enn før så har jeg ikke drivet for å komme i gang. Hygienen gikk fløyten for lenge siden. Gjør bare det jeg må for å holde fasaden fordi jeg har en venninne som jeg treffer hver dag sånn som å vaske håret. Jeg har et slags tvangspreget forhold til håret. Hvert hårstrå må ligge på plass og jeg går ikke i postkassa engang om det ikke er nyvasket.

Jeg har bedt om å få begynne i terapi fordi jeg har en ide om at følelsene mine sitter fast i fortiden min selv om jeg husker alt detaljert, uten følelser. Behandlingstilbudet ellers er redusert fra to dager i uka på en dagavdeling til en dag.

Jeg har vel sjelden fått noe tilbud om jeg ikke selv har funnet det, men nå vet jeg ikke lenger hva som er riktig av meg å gjøre. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Glemte å si at jeg er trøtt hele tiden som om jeg aldri våkner helt.

Jeg kan bare si at jeg følte jeg ble litt følelsesmessig avstumpet av å gå på efexor,og det var en av grunnene til at jeg valgte å prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si at jeg følte jeg ble litt følelsesmessig avstumpet av å gå på efexor,og det var en av grunnene til at jeg valgte å prøve noe annet.

Jeg har lurt litt på om det kunne være det. Jeg tror jeg skal be om å få bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...