Gå til innhold

hvordan hjelpe seg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest urquell

Jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere og klare seg alene. Jeg sover meg gjennom mesteparten av dagen, og utenom og spise og se paa tv gjoer jeg ingenting. Vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten en ny innleggelse, men jeg vil helst ikke inn dit igjen. det hjelper ingenting, og paa sykehuset blir man saa alene og forlatt. Jeg blir alltid saa redd paa sykehus, og det allerbeste er jo og vaere i behandling i poliklinikk.

Jeg foeler at jeg proever og proever men det blir ikke dreis paa noenting. Jeg proever og ikke overspise, jeg proever og ha kontroll, men taper kampen hver eneste dag. Er saa sliten og kjoert, begynte og skjelve paa biblioteket idag da jeg leverte boeker. Biblioteket er rett nedi gata, men det tokk meg halve dagen og kjempe meg ut doeren for og faktisk faa levert boekene. Fikk tredje purrebrev, der det ble truet med rettslig forfoelgelse om jeg ikke leverte boekne snarest. Foelte meg som verdens verste person som ikke klarer og forholde meg til verden utenfor.

Jeg proever og tenke paa hva jeg kan gjoere for og hjelpe megselv, men alle prosjkter faller sammen foer jeg faar begynt. Foele rikke at en time i uka er nok for og loese denne floken, jeg vet ikke engang hva problemet er.

Jeg svinger veldig hver dag, noenganger er jeg vledig akiv, og kan klare mer, men hel tiden er det en uendelig foelese av at alt kollapser rundt meg, og at jeg maa hvile for jeg er saa trett.

Selvom jeg forteller sannheten til psykiateren min foeler jeg at han ikke kan gjoere noenting. Det er jo jeg som maa hjelpe meg, men jeg vet ikke hvordan.

Er det noen som har noen raad? Hva fikk ting til og snu for dere? Er det tips for og unngaa en innleggelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151437-hvordan-hjelpe-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hva er det du ønsker å kunne gjøre?

Ellers så tror at det er nyttig å ha noen en føler er meningsfult å drive med. Det er vanskelig å komme seg opp om morgenen når en ikke har noe en har bestmmet seg for å gjøre.

Du skriver at du ønsker å unngå en innleggelse, men hva er det du ønsker å gjøre istedet?

Du skriver også at du går på biblioteket, det betyr vel kansje at du leser en del, det finnes jo mange bøker som har selvhjelp som tema kansje du kan forsøke å finne noen slike.

Tror også at ting må starte med tanker. Dersom det er noe som du har lyst til å gjøre så istedet for å tenke at det klarer du ikke så tenk at du klarer det bra, forestill deg situasjonen, se den for deg, og istedet for å forsøke å forestille deg et verst tenkelig scenario så forestill deg det beste. Det er nok vanskelig i starten men ikke gi opp.

Tror også at det er viktig å ikke isolere seg, da kan en lett skape seg et fantasibilde av verden.

Bare noen tanker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...