Gå til innhold

Antibiotika og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Alkobiotika

Jeg har hørt at en ikke skal drikke alkohol når en går på antibiotika. Men det står ingenting på pakningsvedlegget til medisinen, og jeg har heller aldri fått beskjed om dette av legen. Så hvor mye sant ligger det i dette? Og hvorfor skal en evnt. ikke drikke alkohol?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151501-antibiotika-og-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glugg glugg

Noen antibiotika blir du regelrett dårlig av sammen med alkohol.

Men da pleier du å få beskjed, - eller det står i pakningsvedlegget.

Før sa man også at virkningen av antibiotikaen ble ødelagt dersom man drakk alkohol - men hvorvidt det er sant, vet jeg egentlig ikke.

Gjest lille rosinen

Legen min sa at jeg ikke burde drikke noe særlig alkohol mens jeg gikk på antibiotikakur. Jeg kunne drikke en øl eller noe, men ikke noe særlig mer enn det.

Grunnen til det er at antibiotika virker gjennom leveren. Men hvis du drikker, som også påvirker leveren, så mister antibiotikaen effekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...