Gå til innhold

veninne med merkelig adferd


Gjest kari p

Anbefalte innlegg

Gjest kari p

Jeg har ei venninne som i perioder blir utrolig pratsom og aktiv. Hun babler om alt og slutter ikke å prate. Dessuten kan hun være veldig aggressiv og "overærlig", hun sier ting som lett kan såre folk og hun rakker gjerne ned på alt og alle. Hun blir også veldig selvopptatt. Og veldig vedlig aktiv, nesten så man blir sliten bare av å se på henne, hele tida beveger hun seg på en eller annen måte, det er nesten som det er en skjelving inni henne. Poenget er at i andre perioder er hun helt annerledes og stille og spak, sier nesten ingenting. Kan hun være manisk depressiv? PS. Det virker ikke som hun er spesielt glad når hun er aktiv, mer agressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

Hvis jeg skulle tenke veldig diagnostisk så hadde jeg tenkt at hun enten var manisk depressiv eller hadde ADHD. Men dette kan jo også være trekk ved personligheten hennes. Hun kan være svært usikker som person og dette manifisterer seg ved å være urolig, prate mye og ikke kunne sitte stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kari p

Kan være bipolar lidelse. (Manisk depressiv)

Kan også være som en annen skriver at hun ruser seg i perioder?

Nei, hun bruker ikke andre rusmidler en alkohol. Og det er ikke personligheten hennes heller, i og med at hun bare er slik i perioder. Så jeg tror egentlig også det er manisk depressivt eller noe lignende, men det som vel er litt spesielt er at hun altså ikke er spesielt glad i disse periodene, bare utrolig aktiv og energisk og altså mest agressiv. Hun kan også være temmelig skrytete og når hun snakker hopper hun fra det ene til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun bruker ikke andre rusmidler en alkohol. Og det er ikke personligheten hennes heller, i og med at hun bare er slik i perioder. Så jeg tror egentlig også det er manisk depressivt eller noe lignende, men det som vel er litt spesielt er at hun altså ikke er spesielt glad i disse periodene, bare utrolig aktiv og energisk og altså mest agressiv. Hun kan også være temmelig skrytete og når hun snakker hopper hun fra det ene til det andre.

Såvidt jeg vet kan mani også være økt aggressivitet. Det er ikke alltid lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hun bruker ikke andre rusmidler en alkohol. Og det er ikke personligheten hennes heller, i og med at hun bare er slik i perioder. Så jeg tror egentlig også det er manisk depressivt eller noe lignende, men det som vel er litt spesielt er at hun altså ikke er spesielt glad i disse periodene, bare utrolig aktiv og energisk og altså mest agressiv. Hun kan også være temmelig skrytete og når hun snakker hopper hun fra det ene til det andre.

Det kan nok være mani eller hypomani du beskriver, ja.

Er hun enig selv?

Får hun hjelp for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kari p

Det kan nok være mani eller hypomani du beskriver, ja.

Er hun enig selv?

Får hun hjelp for det?

Såvidt jeg vet får hun ikke noen behandling og har heller ikke tenkt på det selv. Ærlig talt tør jeg ikke nevne det for henne når hun er aktiv slik som nå, for jeg er redd for å få en skyllebøtte, jeg venter heller til hun blir rolig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...