Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Var ute på tur sist søndag, og merket tidlig at jeg hadde svak hodepine og følte meg litt sløv. Følte at jeg var varm, og tok derfor av vindjakke på resten av turen. Går da med langarmet ullunderskjorte. Temperaturen var ca 20 grader ute og sol. Jeg hadde med godt med vann til drikke, men dette var tempererert, og jeg drikker ikke for mye vann vanligvis. Hodepinen ble verre etterhvert og jeg fikk en nummen følelse i kroppen. Da jeg kom hjem var jeg utslitt og la meg ned. Tok da en kontroll av temperaturen og fant at det var 1 grad under normalt etter en ganske rask gåtur i 2 timer i flott vær. Temperaturen kom opp etter en times hvile, men jeg var utslitt resten av dagen.

Jeg har ikke opplevd en slik sammenheng tidligere, og skjønner ikke helt hva som kan være en forklaring.

Jeg er 34 år og har en mitralprolaps som jeg er noe usikker på. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke skal bry meg om denne sålenge jeg ikke merker noe spesielt. Jeg lurer på om dette kan være noe slikt som kan tolkes som et signal for nærmere oppfølging.

Hvis det er en sammenheng som kan forklare dette utfra disse sparsomme opplysningene ville det være fint å få det.

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer
Skrevet

Svar til Ollie2.

Jeg er enig i at det var en noe uvanlig reaksjon, men vil ikke utelukke at du har mistolket den, og at din temperatur kanskje var normal for situasjonen. Hodepinen din har ikke noe med ditt mitralprolaps å gjøre. Det at du også ble uvanlig sliten under denne turen kan ha vært uttrykk for at du kan ha hatt en eller annen (virus-) infeksjon gående. Hvis du imidlertid har følt en vedvarende reduksjon av fysisk kapasitet kan det gi mistanke om at du kan ha fått et noe mer uttalt prolaps, og at du i løpet av de neste måneder bør få kontrollert din mitralklaff (ved ekkokardiografi).

Var det et forbigående fenomèn synes jeg du bør glemme hele episoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...