Gå til innhold

deprimert


rasv

Anbefalte innlegg

Hei, er desverre plaget med tilbakevendende depresjoner. Sluttet med Zoloft for 6mnd siden og kjenner nå at sykdommen sniker seg innpå meg igjen. jeg hadde veldig god effekt av medisinen og følte at livskvaliteten var god.Jeg levde mer i nuet og var fri for grublerier og angst. Nå er jeg igjen bundet av tankene som kverner rundt i hodet og de følelsene som sitter seg imagen som en klo og gir meg kvalme og ubehag med fordøyelsen. Jeg hadde begynt igjen med medisiner med en gang hadde det ikke vært for at de har den grusomme bivirkningen at de ødelegger sex-livet mitt. I all min depressive elendighet har jeg alltid fungert sexuelt og hatt stor glede av det, men medisinene stenger av for alle følelse og nytelse i den forbindelse. har også prøvd vival i små doser 2mg, men det gav ingen lettelse av depresjonen og dessuten følte jeg at jeg ikke fikk luft og måtte puste sånn ved bruk av dem. Vil aldri mer prøve det. Er det andre muligheter for behandling? Kanskje jeg skal ta imot tilbud om psykolog ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med tilbakevendende depresjon er du nok avhengig av livslang medisinering.

Har du prøvd medisiner som ikke virker negativt på sex-livet som f.eks. Aurorix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...