Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i omtrent tre-fire års tid hatt problemer med korsryggen, og opplevd sterke smerter ved anstrengelse. Det å støvsuge,vaske gulvet eller rake plenen har som regel ført til at resten av dagen har blitt tilbrakt i delvis fosterstilling på sofaen med skikkelig au-au i korsryggen.Begynte for noen uker siden med fysikalsk behandling, der vi prøvde ut blant annet ultralyd. Dette skulle imidlertid vise seg å ikke være spesielt smart, i ettertid fikk jeg nemlig intense smerter i både korsryggen samt stråling nedover i venstre fot. Legen sier jeg har betennelse i muskelvevet.. Har fått betennelsesdempende som hjalp en uke, men har nå fått tilbakefall med tilhørende delvis "uførhet". Klarer nesten ikke å reise eller sette meg, å sitte er meget ubehagelig. Det som føles best er faktisk å gå. Noen som har hatt lignende erfaringer og har råd å komme med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151586-betennelse-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det er så vondt

Er plaget med akkurat det samme som deg.

Det er ikke mer enn 14 dager siden jeg var ferdig med nok en runde ..... denne gangen varte plagene i 5 uker, puuuh, jeg har denne plagen ca 2 ganger i året.

Noen ganger når jeg har det er det så ille at jeg ikke klarer røre beina mine, blei veldig redd første gang.

Denne siste gangen blei jeg henvist til fysioterapaut, hvor han lærte meg noen øvelser jeg skal holde på med hele tiden. Han mente at grunnen til at jeg får dette er pga lite trening (og for mitt vedkommende stemmer nok det .... ).

Jeg var så betent i ryggen at han ikke kunne gi meg behandlinger. Glovarm utenpå ryggen.

Dosen med smertestillende som jeg skulle ta var; 2 Ibux og 3 Paracet, 4 ganger daglig. Måtte slutte med dette ganske fort pga at Ibuxen gikk så på magen min.

Gjest det er så vondt

Er plaget med akkurat det samme som deg.

Det er ikke mer enn 14 dager siden jeg var ferdig med nok en runde ..... denne gangen varte plagene i 5 uker, puuuh, jeg har denne plagen ca 2 ganger i året.

Noen ganger når jeg har det er det så ille at jeg ikke klarer røre beina mine, blei veldig redd første gang.

Denne siste gangen blei jeg henvist til fysioterapaut, hvor han lærte meg noen øvelser jeg skal holde på med hele tiden. Han mente at grunnen til at jeg får dette er pga lite trening (og for mitt vedkommende stemmer nok det .... ).

Jeg var så betent i ryggen at han ikke kunne gi meg behandlinger. Glovarm utenpå ryggen.

Dosen med smertestillende som jeg skulle ta var; 2 Ibux og 3 Paracet, 4 ganger daglig. Måtte slutte med dette ganske fort pga at Ibuxen gikk så på magen min.

Glemte å si at når betennelsen er der så skal jeg sitte med ispose på ryggen 3 x 15 minutter daglig. Det skal hjelpe på.

IKKE bruk varme iallefall.

Glemte å si at når betennelsen er der så skal jeg sitte med ispose på ryggen 3 x 15 minutter daglig. Det skal hjelpe på.

IKKE bruk varme iallefall.

Har nok heldigvis ikke så vonde plager. Men, jeg sliter en del med veldig spente muskler fra nakke til bekken. Muskelterapeuten min påpeker til stadighet viktigheten av å tøye ut musklene hver dag. Dette skal gjøre at de holder seg myke og ikke blir betent. Kanskje noe du kan tenke på når du kommer i en god periode? Forebyggende tenker jeg?

God bedring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...