Miranda1365380678 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Jeg er en dame på 30 år som i ca 6 uker har gått og vært småkvalm til og fra. I de fleste tilfellene kommer kvalmen en tid etter jeg har spist. Men den kan også komme midt på natten og på morgenen før jeg har spist. (Jeg er ikke gravd!)Jeg har vært hos fastlegen min som ikke har noen formening om hva dette kan være. Har tatt blodprøver hvor bilirubin var noe forhøyet, samt jern litt lavt. Har nettopp vært og tatt ultralyd av magen, hvor de ikke fant noe galt. Jeg har hatt 2-3 dager med diare i løpet av denne kvalmeperioden, men ellers ingen andre symptomer, og føler meg ellers frisk.Har du noen formening om hva dette kan være?Kan det være matintolleranse av noe slag? Jeg har lest litt om at kvalme er et av de første tegnene ved svulst i magesekken, tror du det er sannsynelig? Jeg bruker ingen medisiner. 0 Siter
Medulla1365380717 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Hei. Min første tanke her var galleblæra. Prøv å kutte ut alt som heter fett og se om ikke kvalmen går bort. Går den bort, kan du prøve gradvis med littegrann fett, for å se hvor mye du tåler. Anbefaler deg ellers øreakupunktur sammen med soneterapi. Lykke til. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Synes dette kan høres ut som et syre-problem. synes det er rimelig at du får prøve en syreblokkerende kur, f.eks Nexium. Ved manglende bedring bør du ha videre utredning. Høres ikke ut som mat-intoleranse eller svulst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.