Gå til innhold

Vedvarende kvalme

Anbefalte innlegg

Miranda1365380678
Skrevet

Jeg er en dame på 30 år som i ca 6 uker har gått og vært småkvalm til og fra. I de fleste tilfellene kommer kvalmen en tid etter jeg har spist. Men den kan også komme midt på natten og på morgenen før jeg har spist. (Jeg er ikke gravd!)Jeg har vært hos fastlegen min som ikke har noen formening om hva dette kan være. Har tatt blodprøver hvor bilirubin var noe forhøyet, samt jern litt lavt. Har nettopp vært og tatt ultralyd av magen, hvor de ikke fant noe galt. Jeg har hatt 2-3 dager med diare i løpet av denne kvalmeperioden, men ellers ingen andre symptomer, og føler meg ellers frisk.Har du noen formening om hva dette kan være?Kan det være matintolleranse av noe slag? Jeg har lest litt om at kvalme er et av de første tegnene ved svulst i magesekken, tror du det er sannsynelig? Jeg bruker ingen medisiner.

Fortsetter under...

Medulla1365380717
Skrevet

Hei. Min første tanke her var galleblæra. Prøv å kutte ut alt som heter fett og se om ikke kvalmen går bort. Går den bort, kan du prøve gradvis med littegrann fett, for å se hvor mye du tåler. Anbefaler deg ellers øreakupunktur sammen med soneterapi. Lykke til.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes dette kan høres ut som et syre-problem. synes det er rimelig at du får prøve en syreblokkerende kur, f.eks Nexium. Ved manglende bedring bør du ha videre utredning. Høres ikke ut som mat-intoleranse eller svulst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...