help me Skrevet 2. august 2000 Skrevet 2. august 2000 hva slgs bivirkninger kan jeg vente meg når jeg slutter med tegretol????? 0 Siter
Acidjam Skrevet 5. august 2000 Skrevet 5. august 2000 Tegretol er et antiepileptikum, så jeg regner med at du epileptiker.Og da får du Tegretol for å motvirke epileptiske anfall.I så fall, hvorfor slutte? Uansett så sier Den Medisinske Håndboken : "Når preparatet anvendes mot epilepsi må behandlingen ikke avsluttes brått, men med gradvis reduksjon av dosen for å unngå alvorlige reaksjoner (økt risiko for anfall)" Så jeg ville satt opp en nedtrappingsplan sammen med legen din.Han vet nok best. Ellers står ikke noe om andre bivirkninger. Lykke til! 0 Siter
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 6. august 2000 Skrevet 6. august 2000 I psykiatrien brukes Tegretol for å forebygge nye episoder av bipolar (manisk depressiv lidelse). Dersom du slutter uten å begynne med tilsvarende annen medisin, øker risikoen for tilbakefall. Tegretol brukes også kortvarig etter slutt med en del rusmidler for å forebygge abstinenskramper. Når en slutter etter at denne risikotiden er omme, skal det ikke gi noen bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.