Gå til innhold

Hva hjelper egentlig snakking?

Anbefalte innlegg

trenger noen svar

Har opplevd flere blackouts i forbindelse med alkohol det siste året, selv når jeg har drukket lite. Nå frykter jeg at jeg har blitt voldtatt, eller utsatt for noe jeg ikke ville ta del i. Har kontaktet lege for fysiske tester, men hun har anbefalt meg 'å snakke med noen'. Problemet mitt ligger i at hva skal jeg si, og hva skal snakking hjelpe for? Ikke vet jeg hva som har skjedd og jeg vil bare glemme tanken på at noe KAN ha skjedd. Vil ikke bekymring, skam og frykt bare øke ved å snakke om noe jeg ikke vet har skjedd? Samtidig er jeg redd for at noe liknende kommer til å skje igjen, og tør ikke tenke på å ta meg en øl noen gang igjen,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151607-hva-hjelper-egentlig-snakking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Snakking kan være med å bearbeide usikkerheten din rundt hva som har skjedd. Men hvis du har hatt alkohol/rusmiddelinduserte blackouts i lengre tidsrom, kan ingenting få frem disse minnene igjen, for de har ikke blitt lagret i hjernen din. Den eneste måten å komme til klarhet i dette blir da å høre med andre som kan ha observert deg/ting som har skjedd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...