Gå til innhold

NHD: Tar hjernen skade av å bruke AD over flere år?


Gjest Cipralexa

Anbefalte innlegg

Gjest Cipralexa

har gått på AD siden 1999. men noen måneders pause i mellomtiden. Har prøvd ulike medikamenter. Psykiateren jeg hadde noe kontakt med for ett år siden mente at jeg burde slutte med medikamentet fordi deti følge henne "ikke var bra å gå på AD over lengre tid". Men slutter jeg på det så detter jeg ned i depresjons og angsthelvete igjen.. Bør jeg virkelig presse meg selv til å klare meg uten? Har det vært gjort undersøkelser som viser at Ad har store negative bivirkninger på sikt?

takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Ja,der er psykiatere tydeligvis uenige,så kan man nærmest velge hvem man vil tro på. Mange mennesker må gå på AD kanskje resten av livet,og siden 1999 høres i hvertfall ikke lenge ut.Min psykiater sier også at man bør gå en lang periode på AD etter en er symptomfri,siden forskning viser at det da er mindre fare for at depresjonen kommer igjen.Jeg går nå på cipralex og har gått på AD omtrent like lenge som deg,og psykiateren min har ingen planer om å kutte ut det.Vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det gjør den ikke.

Derimot tar den stor skade av å gå med en ubehandlet depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyppighet

Nei, det gjør den ikke.

Derimot tar den stor skade av å gå med en ubehandlet depresjon.

Da lurer jeg på en ting. Jeg har nå gått på AD (flere forskjellige) i høye doser i flere år. Jeg har ikke blitt noe mindre deprimert av den grunn. Derfor sluttet jeg her forleden med å ta pillene. (Jeg ser ikke noen hensikt når de ikke gjør meg noe bedre) Er det mer skadelig enn å ta pillene? Jeg tenkte det kanskje var bedre ettersom de ikke hjalp likevel. "Ubehandlet" er vel depresjonen uansett ettersom pillene ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...