Gå til innhold

Jeg har sånn plagsom tankekjør


jjohnsen

Anbefalte innlegg

Har slitt med tankekjør dsiste ukene. Tanker som kommer inn i hodet mitt og blir værendes der. de går ikke bort, og jeg grubler veldig meg inn i tankene, grublingen har vært ett problem i flere år.jeg føler meg fullstendig utslitt i hodet mitt av dette, både fysisk og psykisk.

Hadde besøk på mandag. de besøkende hadde med seg en pai. jeg tok en bit av paien og kjente at giften for gjennom kroppen min.jeg følte jeg kom til å dø. til slutt så spurte jeg dem om de hadde hatt gift i paien min, men de svarte nei. følte også en mann som kom inn i huset dagen etterpå skulle rundstjele meg, og voldta meg.følte han plasserte en bombe i heisen der jeg bor slik at han skulle sprenge huset og drepe meg. føler også det er ekkelt og gå ut med bosset, føler det ligger en slange oppi boss-spannet som skal stikke meg og sprøyte gift i meg

Er det noen som har det på samme måten?

jeg har ødeleggende tanker, tanker som går på å skade meg eller ta en overdose. jeg har inngått en skriftlig avtale med helsepersonell om å ikke gjøre meg noe i 4 uker, denne avtalen føler jeg for og tenker at den må oppheves. jeg blir opphengt i avtaler.

for dem som har lyst å svare meg så er jeg altså schizofren

god sommer til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elise-linnea

Kunne du forsøkt å gjort noe hyggelig når disse tankene er der? Hørt på musikk, sett en koselig film, eller andre ting du liker?

Kanskje litt ekstra medisiner, i tillegg til de du tar fast, kunne hjelpe?

Kunne du tenkt litt anderledes om tankene du har, at de kommer som et symptom på sykdommen du har blitt rammet av, at de ikke innehar "realitet"? På den måten kan du kanskje ufarliggjøre det en smule?

Håper du får det bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det må være veldig slitsomt å ha det slik du har det nå.Jeg har ikke så mye å si til hjelp eller trøst,men vil sende deg noen styrkende sommertanker før jeg selv reiser på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Gjett om jeg kjenner meg igjen. Det følest som om noen plasserer tanker inni hodet. Jeg synes det hjelper å snakke med behandlere og øke på medisinen. Jeg ble tvangsinnlagt for litt siden, men det har gått over, så vi har ikke økt på medisinene enda. Skal be om det om det kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du forsøkt å gjort noe hyggelig når disse tankene er der? Hørt på musikk, sett en koselig film, eller andre ting du liker?

Kanskje litt ekstra medisiner, i tillegg til de du tar fast, kunne hjelpe?

Kunne du tenkt litt anderledes om tankene du har, at de kommer som et symptom på sykdommen du har blitt rammet av, at de ikke innehar "realitet"? På den måten kan du kanskje ufarliggjøre det en smule?

Håper du får det bedre snart!

jeg har ikke konsentrasjon til å se film, men jeg hører mye på musikk, det liker jeg godt, men desverre føler jeg også at musikken kan gjøre at jeg får destruktive tanker også, men klarer ikke slutte å høre på musikk for det er hele livet mitt.jeg liker godt å drive med data så det gjør jeg titt og ofte, når jeg føler meg ensom

men jeg er redd, redd for mennesker, spesielt innen helsevesenet, men også andre, føler de er ute for å ta meg, og jeg har tamker om at de kun er ute etter å få meg tvangsinnlagt, føler psykiateren min og andre leger driver overvåkning og avlytter meg på telefonen for å finne noe de kan tvangsinnlegge meg på

jeg blir så berørt på kroppen av hender som tar på meg, jeg kan ikke se dem, men føler det så sterkt på kroppen.i natt så jeg edderkopper som krøp på huden min, jeg er også sterkt plaget med hørselshallusinasjoner som går ut på at jeg hører bier som surrer i hodet mitt. føler de er tett innpå meg og skal stikke meg

det jeg lurer på om tankekjør fører til psykose, eller om det er psykose?

ha det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg kjenner meg igjen. Det følest som om noen plasserer tanker inni hodet. Jeg synes det hjelper å snakke med behandlere og øke på medisinen. Jeg ble tvangsinnlagt for litt siden, men det har gått over, så vi har ikke økt på medisinene enda. Skal be om det om det kommer tilbake.

Ble du tvangsinnlagt pga tankekjør?er dette psykose?

håper du snart blir bedre

god sommer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være veldig slitsomt å ha det slik du har det nå.Jeg har ikke så mye å si til hjelp eller trøst,men vil sende deg noen styrkende sommertanker før jeg selv reiser på ferie.

kjempegod ferie til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elise-linnea

jeg har ikke konsentrasjon til å se film, men jeg hører mye på musikk, det liker jeg godt, men desverre føler jeg også at musikken kan gjøre at jeg får destruktive tanker også, men klarer ikke slutte å høre på musikk for det er hele livet mitt.jeg liker godt å drive med data så det gjør jeg titt og ofte, når jeg føler meg ensom

men jeg er redd, redd for mennesker, spesielt innen helsevesenet, men også andre, føler de er ute for å ta meg, og jeg har tamker om at de kun er ute etter å få meg tvangsinnlagt, føler psykiateren min og andre leger driver overvåkning og avlytter meg på telefonen for å finne noe de kan tvangsinnlegge meg på

jeg blir så berørt på kroppen av hender som tar på meg, jeg kan ikke se dem, men føler det så sterkt på kroppen.i natt så jeg edderkopper som krøp på huden min, jeg er også sterkt plaget med hørselshallusinasjoner som går ut på at jeg hører bier som surrer i hodet mitt. føler de er tett innpå meg og skal stikke meg

det jeg lurer på om tankekjør fører til psykose, eller om det er psykose?

ha det fint

Kanskje det er litt av begge deler? Men det vet jo du mye bedre enn meg, du har vel erfaring med hva som gjør at du blir dårlig?

Vrangforestillingene du har om at du blir overvåket, er jo et trekk av den sykdommen du har. Likeledes hallusinasjonene. Det er vanskelig for andre å komme med råd, men jeg håper du holder fast ved musikken, når du har slik glede av den.

Har du forsøkt å synge etter noter/tekst? Det har hjulpet meg veldig når jeg har hatt det slitsomt oppe i hodet mitt. Da er jeg nødt til å konsentrere meg om sangen og "hører" ikke noe annet for en stund. Anbefales!

Jeg håper du får det bedre inni deg etterhvert. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...