Gå til innhold

Alternativ til efexor?


Soria

Anbefalte innlegg

Jeg går på 300 mg efexor nå etter å ha redusert fra 375 mg. Jeg tror den har gjort meg helt avflatet følelsesmessig. Jeg merker likevel nå at jeg er mer deprimert etter at jeg reduserte dosen. Jeg har prøvd cipramil for noen år siden, men den begynte å virke motsatt av det den skulle.

Om jeg skulle bytte ad, hva ville du anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Cipramil, seroxat, zoloft osv er vel de vanligste. Husk uansett å trappe svært forsiktig ned/overlapp i samsvar med legen din. Bruker selv efexor, har gått ned fra 450 til 300mg. Det har gått fint, og det har redusert svettingen, som er en vanlig bivirkning med denne medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

...det at ciprmil virket motsatt som du skriver kunne vel være en bivirkning i oppstarten? Bivirkninger og senere effekt henger jo faktisk sammen svært ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det at ciprmil virket motsatt som du skriver kunne vel være en bivirkning i oppstarten? Bivirkninger og senere effekt henger jo faktisk sammen svært ofte

Nei, jeg hadde brukt den av og på i flere år da. Den virket bra i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Nei, jeg hadde brukt den av og på i flere år da. Den virket bra i starten.

Ok. Da er det jo noe annet.

Opplever du mye bivirkninger med efexoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurorix

Hva med Aurorix? Man må iflg NHD opp i doser på 600-900 mg. Tidligere ble det anbefalt lavere doser som hadde liten eller ingen effekt. Av den grunn fikk Aurorix et ufortjent dårlig rykte. Aurorix har milde, og svært få bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Da er det jo noe annet.

Opplever du mye bivirkninger med efexoren?

Nei, bortsett fra noen ilinger i kroppen om kvelden har jeg ingen bivirkninger. Det som er plagsomt er følelsesløsheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...