Gå til innhold

Allergi barnehager og Husdyr.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen som kan hjelpe meg på dette?

Jeg er en 14 år gammel jente som gjerne vil kjøpe meg en hund. Problemet er at mamma jobber i en "allergi barnehage" (spesialbarnehage.)

Jeg lurte altså på; Går det ann å ha såkalte allergivennlige husdyr (hunder) i hjemmet til tross for mamma's jobb?

Da vil jeg altså bruke middelet Petal Cleanse, for å fjerne allergifremkallende stoffer. (et middel som kan brukes på kjæledyr, for å fjærne allergifremkallende stoffer.)

Er dette mulig?

Har dere noen idè på hvilke hunderaser det i såfall er mulig å ha??

fek.s Dvergschnauzeren.

(hvis dere vet hvilke allergivennlige hunderaser det er å anbefale.)

mvh Lisa :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151694-allergi-barnehager-og-husdyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen hunder som er absolutt allergivennlige, bare noen som er mer allergivennlige enn andre. For barn som har såpass alvorlige allergi-plager at de må gå i spesialbarnehage for denne gruppen, så kan det nok være enkelte som er så "hyper-allergiske" at enhver hund fremkaller allergi, selv om Petal Cleanse brukes.

En annen ting - har du tenkt på at en hund gjerne blir 10-15 år? Hva da midt i utdannelsen din og tiden der du skal etablere deg for deg sjøl? Vil nok tro at det er bedre på alle måter om du utsetter din anskaffelse av hund til du har din egen bolig. Og selv da må du nok la hunden være hjemme når du skal til din mor. Og kanskje til og med ha et skift med klær der (hår og hud-flass - allergener - fra hunder setter seg jo i klærne også...).

Beklager at du ikke får mer oppmuntrende svar fra meg...

Det finnes ingen hunder som er absolutt allergivennlige, bare noen som er mer allergivennlige enn andre. For barn som har såpass alvorlige allergi-plager at de må gå i spesialbarnehage for denne gruppen, så kan det nok være enkelte som er så "hyper-allergiske" at enhver hund fremkaller allergi, selv om Petal Cleanse brukes.

En annen ting - har du tenkt på at en hund gjerne blir 10-15 år? Hva da midt i utdannelsen din og tiden der du skal etablere deg for deg sjøl? Vil nok tro at det er bedre på alle måter om du utsetter din anskaffelse av hund til du har din egen bolig. Og selv da må du nok la hunden være hjemme når du skal til din mor. Og kanskje til og med ha et skift med klær der (hår og hud-flass - allergener - fra hunder setter seg jo i klærne også...).

Beklager at du ikke får mer oppmuntrende svar fra meg...

Hei.

Vet at Bichon Frisé er en veldig allergivennlig rase. Mange allergikere kan ha denne hunden,den røyter ikke (må klippes) og får ikke den samme flassingen i huden som mange andre hunder.

...men det er viktig å tenke på at små hunder kan bli veldig gamle. En bichon blir ofte 12-14 år. Kanskje lurt å vente til utdannelse er unnagjort?!?!

Hei.

Vet at Bichon Frisé er en veldig allergivennlig rase. Mange allergikere kan ha denne hunden,den røyter ikke (må klippes) og får ikke den samme flassingen i huden som mange andre hunder.

...men det er viktig å tenke på at små hunder kan bli veldig gamle. En bichon blir ofte 12-14 år. Kanskje lurt å vente til utdannelse er unnagjort?!?!

At en hund er såkalt allergivennlig (og dermed tåles av mange allergikere) er nok dessverre ikke godt nok i et hus der mor jobber i spesiell allergi-barnehage. Barna som går der kan være så ekstremt allergiske at de uansett reagerer.

Vil tro at moren vet godt hva de kan og ikke kan ha i sin bolig så lenge hun jobber der.

• 2 uker senere...

Ja, det finnes enkelte raser som er mer "allergivennlige" om man kan kalle dem det.

MEN det er ikke alle som er allergiske som er allergiske mot det samme. Om du skjønner.

Den hunden jeg tåler, trenger ikke naboen min å tåle.

Dette er fordi man er allergisk mot forskjellige ting på hunden.

Noen mot pelsen, noen mot flassen osv.

Ja, det finnes enkelte raser som er mer "allergivennlige" om man kan kalle dem det.

MEN det er ikke alle som er allergiske som er allergiske mot det samme. Om du skjønner.

Den hunden jeg tåler, trenger ikke naboen min å tåle.

Dette er fordi man er allergisk mot forskjellige ting på hunden.

Noen mot pelsen, noen mot flassen osv.

Takk for alle svar.

eg får bare håpe på at jeg finner en løysning på "problemet".

God Sommerferie til alle :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...