Gå til innhold

Stesolid


Gjest Shira12

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Jeg bruker av og til Stesolid 5mg i situasjoner jeg takler dårlig. Spesielt på lengre bilturer. Nå skal jeg på en liten ferie og må ta 1x5mg torsdag formiddag, så 1x5mg på fredag formiddag. Kan jeg da drikke alkohol på ettermiddag/kvelden fredagen? (Skal nemlig på en festival :-) )

Noen som vet?

Jeg har ganske bra nytte av denne medisinen, selv om den ikke tar vekk all angsten, så tar den vekk den verste panikkangsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol og stesolid skal i utgangspunktet ikke kombineres.

Felleskatalogen:"Gir nedsatt toleranse overfor alkohol"

Om du velger å drikke alkohol:

Vær forsiktig - du risikerer at 2+2 ikke blir 4, men 8.

La det gå flest mulig timer mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Alkohol og stesolid skal i utgangspunktet ikke kombineres.

Felleskatalogen:"Gir nedsatt toleranse overfor alkohol"

Om du velger å drikke alkohol:

Vær forsiktig - du risikerer at 2+2 ikke blir 4, men 8.

La det gå flest mulig timer mellom!

Takk for svar!

Vet du noe om hvor lang tid det tar før medisinen er ute av kroppen?

Jeg opplever også att jeg ikke blir sløv av stesolid, er det ett tegn på at jeg trenger sterkere dose eller at kroppen er blitt mer vant til den?

Jeg tar ikke så ofte, varierer mye, noen ganger kan det bli 2 ganger i uken, mens andre ganger kan det gå mangen uker i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Det burde gå bra.

Drikk med måte :-)

Det skal jeg gjøre!

Men nå trenger jeg virkelig og komme meg over dørstokken hjemme og gjøre noe som jeg synes er moro.

Blir en kjempetest for meg dette, men det SKAL gå bra!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vet du noe om hvor lang tid det tar før medisinen er ute av kroppen?

Jeg opplever også att jeg ikke blir sløv av stesolid, er det ett tegn på at jeg trenger sterkere dose eller at kroppen er blitt mer vant til den?

Jeg tar ikke så ofte, varierer mye, noen ganger kan det bli 2 ganger i uken, mens andre ganger kan det gå mangen uker i mellom.

De står at det er store individuelle forskjeller på virketiden.

At du ikke blir sløv av den er jo bare bra - så lenge du får effekten som er tilsiktet :)

Det er jo ikke noe avhengighetstegn :o)

Håper du får en flott festival!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

De står at det er store individuelle forskjeller på virketiden.

At du ikke blir sløv av den er jo bare bra - så lenge du får effekten som er tilsiktet :)

Det er jo ikke noe avhengighetstegn :o)

Håper du får en flott festival!

Takk for det!

Det er på tide nå at jeg tar meg selv i nakken og kommer meg litt ut! Så får jeg heller bruke litt hjelpemidler på veien!

Ha en fin sommer!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Det er på tide nå at jeg tar meg selv i nakken og kommer meg litt ut! Så får jeg heller bruke litt hjelpemidler på veien!

Ha en fin sommer!

Mvh

Og litt etter litt slipper vi krykkene og blir sterkere :o)

God sommer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Takk for svar!

Vet du noe om hvor lang tid det tar før medisinen er ute av kroppen?

Jeg opplever også att jeg ikke blir sløv av stesolid, er det ett tegn på at jeg trenger sterkere dose eller at kroppen er blitt mer vant til den?

Jeg tar ikke så ofte, varierer mye, noen ganger kan det bli 2 ganger i uken, mens andre ganger kan det gå mangen uker i mellom.

At du ikke blir sløv av den med ditt bruk,tror jeg heller betyr at du har så sterk angst at det "utjevnes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

At du ikke blir sløv av den med ditt bruk,tror jeg heller betyr at du har så sterk angst at det "utjevnes".

Du sa noe der...

Er ganske redd når jeg er ute på tur, da spesielt bilturer. Liker meg best hjemme, men jeg kan jo ikke sitte her hele livet heller....

Hvor mange timer bør det gå mellom hver tablett da? Vet du det?

Takker kjempemasse for at dere svarer meg på alle mine spm. Er vel reisefeber som har begynt og melde seg....En uke før jeg skal reise... Uff, må visst jobbe med meg selv denne uken.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

At du ikke blir sløv av den med ditt bruk,tror jeg heller betyr at du har så sterk angst at det "utjevnes".

Du sa noe der...

Er ganske redd når jeg er ute på tur, da spesielt bilturer. Liker meg best hjemme, men jeg kan jo ikke sitte her hele livet heller....

Hvor mange timer bør det gå mellom hver tablett da? Vet du det?

Takker kjempemasse for at dere svarer meg på alle mine spm. Er vel reisefeber som har begynt og melde seg....En uke før jeg skal reise... Uff, må visst jobbe med meg selv denne uken.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Du sa noe der...

Er ganske redd når jeg er ute på tur, da spesielt bilturer. Liker meg best hjemme, men jeg kan jo ikke sitte her hele livet heller....

Hvor mange timer bør det gå mellom hver tablett da? Vet du det?

Takker kjempemasse for at dere svarer meg på alle mine spm. Er vel reisefeber som har begynt og melde seg....En uke før jeg skal reise... Uff, må visst jobbe med meg selv denne uken.

Mvh

Ville nok prøvd å bruke minst mulig,men det er bedre å komme seg litt ut en gang i blant med medisiner,enn ikke å komme seg ut i det hele tatt.Uansett er avhengighetsfaren stor.Og kommer man dithen at en søker å bli helt angstfri,tror jeg at enkelte av oss med angst hadde blitt pillemisbrukere ganske raskt.Håper du går en fin tur MVH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Ville nok prøvd å bruke minst mulig,men det er bedre å komme seg litt ut en gang i blant med medisiner,enn ikke å komme seg ut i det hele tatt.Uansett er avhengighetsfaren stor.Og kommer man dithen at en søker å bli helt angstfri,tror jeg at enkelte av oss med angst hadde blitt pillemisbrukere ganske raskt.Håper du går en fin tur MVH bugge.

Innlegget mitt kom visst 2 ganger, er ikke DOL helt i lodd idag? Går veldigt tregt hos meg iallefall.

Men takk for oppmuntrendes råd, jeg er forsiktig med medisin, vil ikke bli avhengig. Men det er eit greit middel til og komme over den store dørstokkmila! Når den først er passert pleier det og gå bra. Men nå skal jeg virkelig teste meg selv med en lengre tur, premien blir alle vennene jeg møter når jeg er kommet frem! Skal bli godt!

Mange små skritt blir til slutt ett stort! Jeg vokser veldig på at jeg greier og bevise for meg selv at jeg klarer ting!

Var jammen godt og få skrive litt, reine medisinen det også! Tror det hjelper mye for meg iallefall.

Ha en fin sommer!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Innlegget mitt kom visst 2 ganger, er ikke DOL helt i lodd idag? Går veldigt tregt hos meg iallefall.

Men takk for oppmuntrendes råd, jeg er forsiktig med medisin, vil ikke bli avhengig. Men det er eit greit middel til og komme over den store dørstokkmila! Når den først er passert pleier det og gå bra. Men nå skal jeg virkelig teste meg selv med en lengre tur, premien blir alle vennene jeg møter når jeg er kommet frem! Skal bli godt!

Mange små skritt blir til slutt ett stort! Jeg vokser veldig på at jeg greier og bevise for meg selv at jeg klarer ting!

Var jammen godt og få skrive litt, reine medisinen det også! Tror det hjelper mye for meg iallefall.

Ha en fin sommer!

Mvh

Du kommer til å greie det helt fint.Og det sier jeg av erfaring.Det verste som kan skje er at du får sterkere angst,men min erfaring er at den avtar,det er en grunn til at det kalles anfall.Og folk er mye mer hjelpsomme og forståelsesfulle enn en ofte tror på forhånd.Også har du medisinen i bakhånd.Det går nesten alltid bedre enn en tror,og en er sterkere selv enn en tror.Kos deg glugg,drikk akkurat passe til at du koser deg og får slappet av,senket skuldrene.Hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blir i tvil

Det burde gå bra.

Drikk med måte :-)

Er ikke preparatet Stesolid et vanedannede legemiddel som ikke skal kombineres med alkohol?

Du er i allefall den første legen som jeg har hørt om som har rådet folk til å drikke alkohol når dem går på slike legemidler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Er ikke preparatet Stesolid et vanedannede legemiddel som ikke skal kombineres med alkohol?

Du er i allefall den første legen som jeg har hørt om som har rådet folk til å drikke alkohol når dem går på slike legemidler

Nå var det jo på formidagen jeg kom til og ta en tablett. Vil jo ikke røre alkohol før om kvelden. Jeg vil jo ikke ta slike tabletter mens jeg nyter alkohol.

Kanskje han tenkte at virkningen kom til og bli vekke etter noen timer og at det da ikke blir blanding av medisiner og alkohol?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er ikke preparatet Stesolid et vanedannede legemiddel som ikke skal kombineres med alkohol?

Du er i allefall den første legen som jeg har hørt om som har rådet folk til å drikke alkohol når dem går på slike legemidler

Jeg har ikke rådet noen til å drikke alkohol sammen med Stesolid.

Jeg oppfattet at spørreren skulle ta Stesolid 5 mg på formiddagen og spurte om det var farlig å drikke på kvelden. Det kan jeg ikke se at det er forutsatt at det drikkes med måte og at det er en sjeldent forekommende begivenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...