Gå til innhold

Jeg tør ikke å ta telefonen.. Hjelp...


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd for alt mulig. Har nå vært sykemeldt i tre måneder pga. angst og depresjoner og redsel. For fire dager siden ringte sjefen på jobben. Jeg tør ikke å ta telefonen. Er livredd for hva han skal si. Får så innmari dårlig samvittighet siden jeg ikke tar telefonen. Han har ringt i fire dager flere ganger hver dag. Jeg er livredd. Og når jeg ser på telefonen at han ringer får jeg skjelvende følelse gjennom ryggen. Og hjertet hoppper ekstra fort og jeg kjenner at magen snurper seg sammen.

Jeg er livredd for hva sjefen kommer til å si. Enten sier han at jeg kan fortsette neste år elller ikke. Men jeg tør ikke å jobbe der mere. Jeg er livredd kollegaene og hele jobben. Gruer meg til jobben hver eneste dag.

Har fortalt til behandleren min dette. Og hun sier det ikke er min skyld, og hvis det er ekstra viktig kommer de sikkert til å sende et brev tilslutt. Men det er så innmari flaut. Det er så innmari flaut å ikke tørre å prate med noen på jobben. Hva skal jeg gjøre hvis sjefen fortsetter å ringe?

Han har lagt igjen prate-melding på telefonen og da sa han at jeg skulle ringe tilbake. Flere ganger. Jeg klarer ikke mere. Lurer på om jeg holder ut å leve til i morra?

Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer bare ikke å ta den telefonen. Nå har jeg fått ekstra stor selvmordstanker bare pga. telefonen. Hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jævelig å ha det sånn! Går du på noen form for medisiner?

Jeg har selv hatt mye angst, men etter jeg begynte på Zoloft ahr jeg blitt utrolig mye bedre :-) Et nytt menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende et kort brev der du sier at du ser han har ringt, men du er i for dårlig form/for syk til å tenke på eller snakke om jobben (ennå)?Du trenger ikke utbrodere hva du feiler.

Har man en vond skulder, kan man kanskje ikke snekre. Har man angst, kan man kanskje ikke snakke med jobben i telefonen. Det er lov å være syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Kjære deg. Høres så vondt ut slik du har det. Men nå sliter du deg ut pga dette med denne telefonen. Som du ser, stopper han ikke å ringe. Og det hele blir bare verre. Enten får du bare hoppe i det, ta telefonen og så er du ferdig med det. Da vet du beskjed, og han ringer ikke mere på lang tid. Ellers så kan du skrive et brev som eval foreslår, om du ikke utstår dette. Et luvstegn bør du i hvert fall gi! For ellers kan jo kanskje sjefen virkelig begynne å lure ... Det er jo egentlig ikke så rart. Om man er sykemeldt så er man jo gjerne hjemme. Om man ikke svarer da, er man enten død, lagt inn på sykhus eller dratt avgårde på ulovlig lengre ferieopphold. Kanskje sjefen din er bekymret for deg, og at det er derfor han ringer. Det er ikke sikkert at han sier at du ikke har noe jobb mer. Synes behandleren din kanskje burde gitt deg noe konkrete råd i forhold til hva du skulle gjøre i forhold til sjefen. Å bare la det skure å gå, er et dårlig alternativ. Lov nå å prøve å gi et lite tegn til sjefen i alle fall da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...