Gå til innhold

Hvor er rettsikkerheten?


PieLill

Anbefalte innlegg

Flygar stempla som forvirra.

==============================

Ein 29-åring frå Voss er stempla som alvorleg personlegheitsforvirra, men har aldri møtt psykiateren bak utsegna.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/3907086.html

Hvordan kan en psykiater gjøre en faglig vurdering av en pasient han aldri har møtt? Hvordan kan våre luftfarstmyndigheter ta noe slikt alvorlig, i stedet for å sende bekymringsmeldingen tilbake til psykiateren med beskjed om å gjøre en mer seriøs jobb?

Og hvorfor får ikke den det gjelder innsyn i sin egen sak og reell mulighet til å forsvare seg.

Hvis du ikke liker noen skal du ikke dikte en anmeldelse til politiet. Den må du stå ansvarlig for. Få heller en psykiater til å sende noen brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Orker nesten ikke å høre om slike saker jeg,for jeg blir så opprørt.På den andre siden vil jo psykiateren min at jeg skal få kontakt med sinne mitt,så kanskje jeg burde lese slikt i fleng.God sommer til deg pielill.Nå reiser jeg på ferie.

(Blandt de mer heftige diskusjonene vi har hatt på en stund - åndelighet og psykiatri!)Håper bare ikke moren ble totalforvirra,men det er et vanskelig område.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker nesten ikke å høre om slike saker jeg,for jeg blir så opprørt.På den andre siden vil jo psykiateren min at jeg skal få kontakt med sinne mitt,så kanskje jeg burde lese slikt i fleng.God sommer til deg pielill.Nå reiser jeg på ferie.

(Blandt de mer heftige diskusjonene vi har hatt på en stund - åndelighet og psykiatri!)Håper bare ikke moren ble totalforvirra,men det er et vanskelig område.)

Du blir savnet her inne.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Du blir savnet her inne.

Klem

Å,takk kjempemye for akkurat den.Tenkte at nå begynte flere her inne å bli lei av meg og svarene mine.Den må du få en klem for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Å,takk kjempemye for akkurat den.Tenkte at nå begynte flere her inne å bli lei av meg og svarene mine.Den må du få en klem for.

man blir ikke lei vettuge svar bugge.

ha en god ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

man blir ikke lei vettuge svar bugge.

ha en god ferie :)

En kjempegod ferie ønskes til deg også.Vi får håpe det går bra uten terapeuter og tette samlinger med slekt og venner.

Sommerhilsen fra Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å,takk kjempemye for akkurat den.Tenkte at nå begynte flere her inne å bli lei av meg og svarene mine.Den må du få en klem for.

Du har veldig mye vettugt og positivt å fare med.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette var meget uklokt.

Pf _kan_ stilles på grunnlag av sykehistorie uten at en har truffet den det gjelder. Likevel skal en alltid ha snakket med den det gjelder før en uttaler seg i en erklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var meget uklokt.

Pf _kan_ stilles på grunnlag av sykehistorie uten at en har truffet den det gjelder. Likevel skal en alltid ha snakket med den det gjelder før en uttaler seg i en erklæring.

Godt å høre at du ikke går god for dette.

Men hvor er regelverket som skal beskytte folk mot psykiatriske justismord. Det er jo ganske enkelt for 2-3 stykker å koke opp en god historie og fortelle til en psykiater. Denne psykiateren er jo inne i flyvermiljøet, så det er ikke utenkelig at han kan være venner med informantene. At han kan ha gjort dette som en vennetjeneste.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,takk kjempemye for akkurat den.Tenkte at nå begynte flere her inne å bli lei av meg og svarene mine.Den må du få en klem for.

Enig med de to andre. Synes du skriver mye fornuftig og ikke minst omsorgsfullt. God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Enig med de to andre. Synes du skriver mye fornuftig og ikke minst omsorgsfullt. God ferie!

Takk i like måte.Og en god ferie til deg.Vi "treffes" vel snart.Sommerhilsen til deg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...