unique44 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei Jeg er en gutt på 28 år som har hatt store problemer med at jeg kan bli rød på nesa. Dette kommer ofte etter jeg feks har vært ute i litt kaldt vær og kommer inn i varme,eller forbindelse med alkohol (drikker ikke ofte). Etter feks inntak av varme drikker kan det også forekomme. Har hatt dette så langt tilbake som i tenårene. Når jeg våkner om morgen er det helt bra. Dette har plaget meg så mye at når jeg får dette "utslette" så går jeg hjem fra feks fest eller holde meg hjemme etter jobb, helt til det går vekk. Orker ikke å være blant folk når dette oppstår. Har fått "slengt" etter meg div kommentarere om dette problemet. Selv nå når jeg er så voksen så synes jeg dette er veldig sjenerende. Synes og det er bedre om sommeren når det ikke svinger så mye i temperaturen ?.. vet ikke om det er noe i det men. Men vær dag om vinteren etter jobb, så får jeg det, nesten uten unntak. Jobber som elektriker. Det største problemet for meg er at jeg utsetter å møte folk, eller andre ting jeg skulle ha gjort, pga av dette her. Så mitt store spørsmål er, finnes det noen salver, kremer eller behandling for dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151772-r%C3%B8d-nese/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Vil anbefale deg en god dekk-krem. Dette finnes bl.a i parfymerier. Du kan velge "brunhets-grad" i samsvar med din egen hudfarge. Trolig vil den røde nesen se mindre rød ut dersom du er brun; sommersol eller solarier. Men for mye sol er jo generelt ikke bra for huden. Så er det jo slik at jo mer flau du blir av den røde nesen, jo lettere er det å "rødme". Dette blir en ond sirkel. Noen kan ha nytte av psykolog dersom man mener dette er årsak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151772-r%C3%B8d-nese/#findComment-973952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.