Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 28 år som har hatt store problemer med at jeg kan bli rød på nesa. Dette kommer ofte etter jeg feks har vært ute i litt kaldt vær og kommer inn i varme,eller forbindelse med alkohol (drikker ikke ofte). Etter feks inntak av varme drikker kan det også forekomme. Har hatt dette så langt tilbake som i tenårene. Når jeg våkner om morgen er det helt bra. Dette har plaget meg så mye at når jeg får dette "utslette" så går jeg hjem fra feks fest eller holde meg hjemme etter jobb, helt til det går vekk. Orker ikke å være blant folk når dette oppstår. Har fått "slengt" etter meg div kommentarere om dette problemet. Selv nå når jeg er så voksen så synes jeg dette er veldig sjenerende. Synes og det er bedre om sommeren når det ikke svinger så mye i temperaturen ?.. vet ikke om det er noe i det men. Men vær dag om vinteren etter jobb, så får jeg det, nesten uten unntak. Jobber som elektriker. Det største problemet for meg er at jeg utsetter å møte folk, eller andre ting jeg skulle ha gjort, pga av dette her.

Så mitt store spørsmål er, finnes det noen salver, kremer eller behandling for dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151772-r%C3%B8d-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vil anbefale deg en god dekk-krem. Dette finnes bl.a i parfymerier. Du kan velge "brunhets-grad" i samsvar med din egen hudfarge. Trolig vil den røde nesen se mindre rød ut dersom du er brun; sommersol eller solarier. Men for mye sol er jo generelt ikke bra for huden. Så er det jo slik at jo mer flau du blir av den røde nesen, jo lettere er det å "rødme". Dette blir en ond sirkel. Noen kan ha nytte av psykolog dersom man mener dette er årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151772-r%C3%B8d-nese/#findComment-973952
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...