Gå til innhold

Øker maksstraff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en god start med de riktige intensjoner.

Men jeg betviler likevel at det vil medføre noen særlig endring i praksisen.

Til det er det for mange dommere som ikke vil endre den praksisen de allerede har lagt seg på uten at de blir "tvunget" til det.

Og det kan jeg ikke se at de blir.

Skrevet

...om det i det hele tatt er såpass. Vi har allerede anledning til å holde straffedømte innesperret på ubestemt tid etter at forvaring erstattet sikring i norsk rettspraksis.

Men som det påpekes her, det hjelper så forbaska lite så lenge vi har dommere som ikke bruker det verktøyet de har til rådighet. Når biltyver dømmes til å bli rallykjørere, og data-hackere blir tilbudt jobber med direktørlønninger og mullah Krekar går rundt og flirer av Ola Pottit...!

Bare for å nevne noe.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har også irritert meg over det, og synes det er et kjempebra forslag. Men det er enn så lenge kun et forslag. Så får vi håpe at det går i boks.

Skrevet

Du fikk med deg at det var økning i straffen for brudd på folkeretten? Vanlige forbrytelser har fortsatt maks ramme på 21 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...