Gå til innhold

klarer ikke å styre med medisinene mine selv lenger . hva gjør jeg?


Gjest trenger hjelp ang medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp ang medisiner

Går på tre ulike medikamenter fast. Nå i det siste har jeg merket at jeg har blitt rimelig sløv med dette. Jeg har en dosett som jeg legger medisiner oppi, men ofte merker jeg at jeg har dosert feil. Og ofte kan jeg bomme på dagen og tro at jeg ikke har tatt medisinenen og ta dobbelt dose. Jeg går på Cipralex, rivotril og Remeron. Regner vel med at det ikke er farlig om jeg skulle ta for mye av noen av disse medikamentene men det kan vel ikke være bra å rote så mye med medisinene. Merker at jeg blir veldig psykisk ustabil når dosen blir endret. Jeg bor alene. Hva skal jeg gjøre for å slutte å surre sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bestemme en fast dag i uken hvor du legger medisinene i dosetten, og så dobbeltsjekke at du har gjort det riktig noen timer senere. Det bør vel være mulig for deg å klare dette?

Hvis du mener det er umulig å klare dette selv, så kan du spørre hjemmesykepleien om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

i et klart øyeblikk legger du dosen for et par dager/event en uke klar. Har du mobil med alarm kan du jo notere det ned i kalenderen når tid på døgnet du skal ta dem. Dermed slipper du å bekymre deg for unøyaktighet og feilmedisinering.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger hjelp ang medisiner

i et klart øyeblikk legger du dosen for et par dager/event en uke klar. Har du mobil med alarm kan du jo notere det ned i kalenderen når tid på døgnet du skal ta dem. Dermed slipper du å bekymre deg for unøyaktighet og feilmedisinering.

mvh

Tusen takk for tipset :) Det med mobilen var jo et lurt påfunn. det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...