Gå til innhold

Vitnemål uten karakterer

Anbefalte innlegg

Gjest Jørgen23
Skrevet

Jeg mottok i dag mitt vitnemål fra Høgskolen i Lillehammer.

Jeg har tatt en grad der jeg har "samlet" samfunnsfaglige fag til en bacheor.

På vitnemålet står kun fag, studiepoeng og tidspunkt for avlagt eksamen, men ingen karakter. Er dette vanlig?

Jeg har riktignok vanlig karakterutskrift som jeg vil bruke som vedlegg, men jeg trodde at noe av poenget med vitnemål var å vise karakteren(e)...

Skrevet

På mitt vitnemål står alle karakterene oppført. Så det så! Så synes dette hørtes uvanlig ut. På høyere grader (Master/hovedfag) har jeg imidlertid hørt om noen som kun har fått påført fagene.

skorpionfisken
Skrevet

På mitt Cand.Mag vitnemål står det på forsiden offisielt at jeg har graden Cand.Mag fra Universitetet. Vedlagt følger en oversikt over fag og karakterer. Man kan velge å bruke bare forsida, men om man skal være informativ må man ha med begge.

På Mastergradsdiplomen står også bare det ofisielle på forsiden Master of Science, og universitetet og slikt. Undertegnet av Rektor. Inni ligger vedlegg med fagsammensetning samt karakterer og studiepoeng. Der står også at jeg kom inn på grunnlag av Cand.Mag graden, så det vitnemålet står for seg selv og kan brukes uten Cand.Mag vitnemålet. Men igjen, skal man være informativ og få med fagkombinasjonen så må man ta med rubbel og bit av papirer og vedlegg....

Jeg synes du skal bruke karakterutskriften som vedlegg til vitnemålet, det er kanskje det som er meningen siden du har begge deler?

Gjest Jørgen23
Skrevet

På mitt Cand.Mag vitnemål står det på forsiden offisielt at jeg har graden Cand.Mag fra Universitetet. Vedlagt følger en oversikt over fag og karakterer. Man kan velge å bruke bare forsida, men om man skal være informativ må man ha med begge.

På Mastergradsdiplomen står også bare det ofisielle på forsiden Master of Science, og universitetet og slikt. Undertegnet av Rektor. Inni ligger vedlegg med fagsammensetning samt karakterer og studiepoeng. Der står også at jeg kom inn på grunnlag av Cand.Mag graden, så det vitnemålet står for seg selv og kan brukes uten Cand.Mag vitnemålet. Men igjen, skal man være informativ og få med fagkombinasjonen så må man ta med rubbel og bit av papirer og vedlegg....

Jeg synes du skal bruke karakterutskriften som vedlegg til vitnemålet, det er kanskje det som er meningen siden du har begge deler?

Det er antakelig det som er meningen, tenker jeg. Jeg har jo "diploma supplement" også, men det er vel mest til eventuell "utenlandsbruk".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...