Gå til innhold

Hva er forskjellen? Hjelp...


kikkii

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på å bli innlagt på et sykehus og et distriks psykiatrisk senter? Behandleren min har foreslått at jeg bør innlegges, men jeg tør ikke pga. overdreven redsel og engstelse. Jeg er livredd sånne steder. Bare ved å skrive om det her blir jeg ekstra dårlig. Føler på en måte jeg er altfor syk til å komme til sånne store skumle steder. Hva skal jeg gjøre? Synes det er så flaut å bli innlagt. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

DPS er som et lokalsykehus.

Psyk sykehusavdeling er som et sentralsykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Tenk heller på at det er noe som kanskje kan hjelpe deg. Det føles skummelt nå men du vet ikke hvordan du vil føle det når du kommer dit.

Du sier at du synes det er flaut. Jeg vil heller at du skal tenke fem år frem i tid. Tenk at det er denne innleggelsen her som skal til for å ordne opp i problemene dine. Hadde du da vært flau for at du hadde fått muligheten da? Jeg har selv vært innlagt. Jeg må innrømme at jeg av og til tenkte at det var flaut, men om jeg ikke hadde gjort det hva da? innleggelse var det jeg trengte. Jeg ville heller gått igjennom det enn å være like psyk uten å ha prøvd mulighetene. Det handler om å ta ansvar for sitt eget liv. Da må vi våge å risikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...