Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre menn var ute å reiste og bestemte seg for å overnatte på hotell. På hotellet fikk de vite at rommet koster 300 kroner, så de betalte 100 kroner hver og gikk for å legge seg.

Senere fant resepsjonisten ut at han hadde tatt for mye betalt siden rommet egentlig kostet 250 kroner, så han ringte på pikkoloen og sa han skulle ta denne 50 lappen og gi den til mennene

Pikkoloen mente at det ville være vanskelig å dele 50 kroner på 3 menn, så han tok like greit 20 kroner selv og gav hver mann 10 kroner.

Dette betyr at mennene betalte 90 kroner hver for rommet. 90x3 er 270 kroner. Pikkoloen tok 20 kroner. 270 kroner + 20 kroner = 290 kroner.

HVOR er den siste tieren?

Gjest sandex
Skrevet

Du på ta 270 + 30 - ikke de 20 som var igjen... du regner feil vei :)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg vet - men jeg skal ikke ødelegge helga for dere andre jeg.....

Skrevet

Du på ta 270 + 30 - ikke de 20 som var igjen... du regner feil vei :)

Når du har fått til 270,- så har du allerede regnet med de 30,- kronene.

Gjest sandex
Skrevet

Når du har fått til 270,- så har du allerede regnet med de 30,- kronene.

Nei, selvfølgelig har du ikke det!

Skrevet

Ååååå,fikk jeg ikke lurt deg da!

Gjest sandex
Skrevet

Litt vanskelig å forklare - men de 20 kr. var en del av de 270 kronene - ikke i tillegg til de 270... :)

Gjest sandex
Skrevet

Ååååå,fikk jeg ikke lurt deg da!

Dessverre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...