Gå til innhold

Hva feiler det meg, hvilken lege har rett?

Anbefalte innlegg

Viser til tidligere spørsmål og svar fra Doktoronline:

Smerter i mellomgulvet

Helt siden jeg fødte for snart 6 mnd sider hatt smerter i mellomgulvet(?). Det er en stikkende smerte like under ribbena, spesielt når jeg spiser/har spist. Det er ømt når jeg trykker på området også. Jeg får også smerter hvis jeg står og holder babyen min en stund. Hva kan det være?

- anonym

Smerter i mellomgulvet

Kjære anonym. Dette kan høres ut som magekatarr/magesår.Alternativt kan det være gallesten.Du bør oppsøke legen din for en videre utredning.

-Jeg oppsøkte lege, han undersøkte meg og mente jeg hadde irritertmage, og ba meg ta syreregulerende.

Det hjalp ikke.

-I natt ble jeg kjørt til legevakten med de samme smertene, verre en de ha vært før.

Der kjente legen på magen min og mente de to muslkene som ligger loddrett over magen spriker og han undersøkte meg for brokk. Han kunne ikke finne noe, men ba meg være obs på symtomer på brokk. Han ba meg også ta kontakt med fastlegen min igjen for å få hennvisning til fysioterapaut for å stramme opp musklene. Han mente det kunne være løsningen på problemet.

Hvem skal jeg høre på? Nå har jeg (inkl. svaret fra legen her) 4 mulige diagnoser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15201-hva-feiler-det-meg-hvilken-lege-har-rett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære anonym.

I og med at vi her på DOL ikke ser deg og kan undersøke deg som ved en vanlig konsultasjon,vil du ikke her få noen eksakt diagnose,men forslag om hva det er som kan feile deg.Det er legen/legene som ser deg,snakker med deg og undersøker deg som stiller diagnosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...