Gå til innhold

Hva slags beroligende medisiner?


Gjest Lotus

Anbefalte innlegg

Jeg har panikkangst, skal begynne med tolvon og cipramil. Vil disse medisinene fjerne alle panikkanfallene?

Jeg vet hva som utløste angsten, og må gjennom det samme igjen, om ikke så veldig lenge. Jeg tror ikke jeg klarer det uten beroligende medisiner i forkant (vil trolig skje før jeg har full effekt av de nye medisinene). Jeg har tidligere brukt sobril, men vil helst ikke gjøre det. Finnes det beroligend medisiner som ikke er vanedannende? Hvilke er ev. det? Hvordan går de sammmen med tolvon og cipramil? Hvordan går sobril sammen med tolvon og cipramil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipramil og Tolvon vil etterhvert fjerne panikkanfallene.

I påvente av dette (4-6 uker) er det ufarlig om du i de verste situasjonene tar en Sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipramil og Tolvon vil etterhvert fjerne panikkanfallene.

I påvente av dette (4-6 uker) er det ufarlig om du i de verste situasjonene tar en Sobril.

Finnes det ingen beroligende medisiner (som kan brukes i en akutt situasjon) som ikke er vanedannende? Jeg er redd for å bli avhengig av sobril, og vil helst unngå å bruke det.

Forresten: takk for svaret. Nå har jeg en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...