Gå til innhold

hvem har ansvaret?


Gjest urquell

Anbefalte innlegg

Gjest urquell

Jeg er saa fryktelig frustrert, kom akkuratt hjem fra psykiateren min, treffer han bare hver tredje uke, vi gjorde saa fremskritt de to siste gangene at jeg hadde haap om at vi kom til og fortsette vaar gode kommunikasjon. Det viste seg og bli totalt feilslaatt, og han ville bare snakke om selvmordstankene mine, og jeg ville ikke snakke om det av frykt for og bli innlagt igjen. Han lovet at det ikke skulle skje om jeg snakket om det, men jeg orket bare ikke. Han spurte om jeg ville oeke medisinen min, om jeg ville det var det 100% opp til meg. Han hadde ingen formening. (jeg har laveste dose AD akkuratt naa, og har ikke merket forskjell) Han sa at han ville se meg om 3 uker, fordi han ville se hvordan det gikk med meg. Det laa i kortene at det var siste gangen. Jeg er saa sint paa megselv for at jeg fikk opp forventningene. Jeg trodde faktisk at han kunen hjelpe meg, eller ihvertfall at han hadde ett oensek om det. Ikke at han skulle sette meg paa en medisin og sende meg tilbake til fastlegen, som har sagt at med bakgrunn i den type kronisk depresjon jeg har maa en psykiater overvaake medisineringen og dosen. Hvorfor blir jeg en kasteball mellom disse to?

Allermest er jeg utrolig lei meg fordi jeg stolte paa psykiateren, og trodde han ville hjelpe meg, ikke bare skyve meg videre. Jeg er saa frustrert og skuffet og vet ikke hva jeg skal gjoere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan skrive et brev til psykiateren og formidle dine ønsker. Kanskje vil han ta hensyn til dem, men kanskje har han ikke kapasitet til å følge deg opp jevnlig. Hvis du ikke gjør et forsøk på å si fra hva du ønsker, er det mindre sannsynlig at du får det som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urquell

Du kan skrive et brev til psykiateren og formidle dine ønsker. Kanskje vil han ta hensyn til dem, men kanskje har han ikke kapasitet til å følge deg opp jevnlig. Hvis du ikke gjør et forsøk på å si fra hva du ønsker, er det mindre sannsynlig at du får det som du ønsker.

takk for svar, jeg vet at du har rett, problemet er bare at han har sendt meg videre til venteliste til psykolog og kognitv behandling, som kommer til og ta enda flere maaneder. har vaert paa venteliste siden februar. Jeg hadde faatt inntrykk av at han ville moete meg hver tredje uke frem til psykologen hadde time. det er jo tross alt samme psykiatriske sykehus. Skal proeve og skrive brev til ahm som jeg kan ha med nestegang, slik at om ordene tukler seg til kan jeg gi ham brevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, jeg vet at du har rett, problemet er bare at han har sendt meg videre til venteliste til psykolog og kognitv behandling, som kommer til og ta enda flere maaneder. har vaert paa venteliste siden februar. Jeg hadde faatt inntrykk av at han ville moete meg hver tredje uke frem til psykologen hadde time. det er jo tross alt samme psykiatriske sykehus. Skal proeve og skrive brev til ahm som jeg kan ha med nestegang, slik at om ordene tukler seg til kan jeg gi ham brevet.

Hvorfor ikke sende ham et brev før du møter til neste time, slik at du kan få et svar når du treffer ham neste gang?

Men siden du etterhvert vil få time hos psykolog, så kan det vel kanskje funke å snakke med fastlegen i ventetiden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urquell

Hvorfor ikke sende ham et brev før du møter til neste time, slik at du kan få et svar når du treffer ham neste gang?

Men siden du etterhvert vil få time hos psykolog, så kan det vel kanskje funke å snakke med fastlegen i ventetiden også?

det er sant, men jeg har faatt beskjed om at psykaiteren er den som skulle kontrollere medisinene, en psykolog kan jo ikke det. Det at psykiateren vil sende meg tilbake til fastlegen er fordi han har faatt medisinert meg og naa maa fastlegen overvaake dette her, men fastlegen sa til meg at psykiateren var den som tokk alle beslutningene og hadde ekspertisen. Fastlegen foelte seg ikke kompetent til og haandtere min type kronisk depresjon

Foeler meg saa klemt midt mellom to stoler her. Foeler at jeg ikke har noe og si naar de styrer saa faelt og ikke faar bestemt seg for hvem som skal gjoere hva.

Godt raad og skrive brev, faar ihvertfall ut litt aggresjon etter forrige time, jeg ble saa sint og lei (var ikke uhoeflig) og kom hjem og graat og graat foer jeg tokk en lang loepetur.

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, men jeg har faatt beskjed om at psykaiteren er den som skulle kontrollere medisinene, en psykolog kan jo ikke det. Det at psykiateren vil sende meg tilbake til fastlegen er fordi han har faatt medisinert meg og naa maa fastlegen overvaake dette her, men fastlegen sa til meg at psykiateren var den som tokk alle beslutningene og hadde ekspertisen. Fastlegen foelte seg ikke kompetent til og haandtere min type kronisk depresjon

Foeler meg saa klemt midt mellom to stoler her. Foeler at jeg ikke har noe og si naar de styrer saa faelt og ikke faar bestemt seg for hvem som skal gjoere hva.

Godt raad og skrive brev, faar ihvertfall ut litt aggresjon etter forrige time, jeg ble saa sint og lei (var ikke uhoeflig) og kom hjem og graat og graat foer jeg tokk en lang loepetur.

takk for svar

En vanlig løsning er ofte at fastlegen må følge opp i fortsettelsen, men at han ved tvil enten selv kontakter psykiateren eller henviser på nytt.

Siden du selv så sterkt ønsker at psykiateren skal følge opp, så håper jeg at du sender et brev :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...