Gå til innhold

Brystreduksjon/løft

Anbefalte innlegg

Gjest store og slappe bryst

Har lyst å ta denne operasjonen i løpet av det neste året, gjerne neste vår. Jeg ammer fortsatt min 1 år gamle sønn. Hvor lenge før en slik operasjon bør jeg slutte å amme? Jeg har ca 8-10 kg jeg kunne tenke meg å slanke bort, men er det noen fordel å slanke meg for mye før operasjonen? Hva med å slanke seg etter operasjonen? Hva med å gå opp i vekt etter operasjonen?

Jeg skal være i Spania hele juni neste år, så jeg ville gjerne være HELT ferdig med operasjonen/sårene etc før det. Tenkte gjerne at feb/mars er en ok tid?

Er det noen som har tatt en slik operasjon som ikke er fornøyd? Dere som er fornøyd, hva er det du er mest fornøyd med? Ble det slik du hadde forventet?

Håper jeg kan kjøpe bikini i vanlig størrelse neste år. Ikke 80 dd :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152092-brystreduksjonl%C3%B8ft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble operert for snart 1 år siden, men jeg vet ikke hvor lenge før du bør slutte å amme. Det bør du høre med kirurgen om.

Du bør være normalvektig når du blir operert pga. fare for infeksjon og komplikasjoner øker betydelig ved overvekt. I tillegg blir resultatet penere. Hvis du er overvektig kan slanking etterpå medføre slappe og små bryst. Hvis du går opp igjen så risikerer du at brystene blir store igjen.

Du kan regne med at alt er grodd som det skal innen 3 måneder etter operasjonen, men arrene er antakelig fremdeles røde og tåler ikke dagens lys (dvs. soling ;-) ). De bleknes i løpet av 1(-2) år. Feb/mar høres OK ut. Husk at du ikke vil klare å ha omsorg for sønnen din de første ukene (i hvertfall ikke den første uken) etter operasjonen - dvs. løfting osv. Det er absolutt en fordel om mannen din (eller annen person) kan være hjemme sammen med deg. Å vaske håret og pusse tenner kan være et prosjekt. Husk at du ikke kan løfte

armene over brystnivå den første perioden + ikke bære tyngre enn en flaske melk.

Husk også at det blir arr - så du må ønske deg nette og pent plasserte bryst mer enn du vil plages av arr.

Jeg er veldig fornøyd.

• 4 uker senere...
Gjest baby-d

Jeg ble operert for snart 1 år siden, men jeg vet ikke hvor lenge før du bør slutte å amme. Det bør du høre med kirurgen om.

Du bør være normalvektig når du blir operert pga. fare for infeksjon og komplikasjoner øker betydelig ved overvekt. I tillegg blir resultatet penere. Hvis du er overvektig kan slanking etterpå medføre slappe og små bryst. Hvis du går opp igjen så risikerer du at brystene blir store igjen.

Du kan regne med at alt er grodd som det skal innen 3 måneder etter operasjonen, men arrene er antakelig fremdeles røde og tåler ikke dagens lys (dvs. soling ;-) ). De bleknes i løpet av 1(-2) år. Feb/mar høres OK ut. Husk at du ikke vil klare å ha omsorg for sønnen din de første ukene (i hvertfall ikke den første uken) etter operasjonen - dvs. løfting osv. Det er absolutt en fordel om mannen din (eller annen person) kan være hjemme sammen med deg. Å vaske håret og pusse tenner kan være et prosjekt. Husk at du ikke kan løfte

armene over brystnivå den første perioden + ikke bære tyngre enn en flaske melk.

Husk også at det blir arr - så du må ønske deg nette og pent plasserte bryst mer enn du vil plages av arr.

Jeg er veldig fornøyd.

Jeg opererte vekk over en kilo på hvert bryst for et og et halvt år siden, og er veldig fornøyd.Etter å ha gått først kraftig opp i vekt, og så gått ned igjen, var brystene helt uformelige og tunge.Nå kan jeg bevege meg mye friere og jeg har mindre smerter i ryggen. Jeg liker å trene, og det å løpe har blitt så mye lettere. Dessuten ser det mye finere ut og står bedre til resten av kroppen! Jeg brukte ti år på å ta mot til meg og be om operasjon, og at jeg endelig har gjort det, var en lettelse- både fysisk og psykisk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...