Gå til innhold

Dr.og andre brukere..Hjelp--Remeron?


Gjest tina44

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått Remeron piller idag 30 mg,skal ta 1 tablett hver kveld.

Dette er altså helt nye piller for meg, det står i papiret inni esken ;VANLIGE bivirkninger,Vektøkning!!!???

Jeg har anorexia,så for meg vil jo dette bli HELT galt....Økt apetitt står også.

Jeg har en blanding av anorexia og bulemi :-(

INNTAK AV ALKOHOL BØR UNNGÅS??

Vil det si at jeg må helt avstå fra all alkohol i framtiden???

Ønsker også å høre fra andre som bruker Remeron om dems erfaringer.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I denne sammenheng (medisiner og bivirkninger) bruker en vanlig når noe skjer hyppigere enn 1/100 =1%. Dvs. at dersom mer enn 1% av de som bruker Remeron får vektøkning, sier en at bivirkningen er vanlig.

Remeron virker på serotoninsystemet. For de fleste pasienter betyr det en reduset matlyst, men for noen betyr det økt matlyst.

Hvordan dette er for deg, kan du ikke vite før du har prøvd det.

En bør ikke bruke alkohol i "innkjøringsperioden" på medisiner som virker på sentralnervesystemet. Når du er stabilisert på medisinen etter noen uker, kan du prøve deg forsiktig frem med alkohol. For de aller fleste går det helt bra, men noe få tåler mindre mengde enn tidligere.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne sammenheng (medisiner og bivirkninger) bruker en vanlig når noe skjer hyppigere enn 1/100 =1%. Dvs. at dersom mer enn 1% av de som bruker Remeron får vektøkning, sier en at bivirkningen er vanlig.

Remeron virker på serotoninsystemet. For de fleste pasienter betyr det en reduset matlyst, men for noen betyr det økt matlyst.

Hvordan dette er for deg, kan du ikke vite før du har prøvd det.

En bør ikke bruke alkohol i "innkjøringsperioden" på medisiner som virker på sentralnervesystemet. Når du er stabilisert på medisinen etter noen uker, kan du prøve deg forsiktig frem med alkohol. For de aller fleste går det helt bra, men noe få tåler mindre mengde enn tidligere.

Lykke til :-)

Hei.

Tusen hjertelig takk for svaret.

Håper at disse virker bra på meg.

Nå kan jeg slå meg til ro, vet bare om noen som har lagt på seg mye av andre depresjonspiller/psykosepiller.

Så jeg VET at det er ikke bra for meg.

Igjen TAKK :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...