ylver Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 Min mor var nylig innlagt i sykehus p.g.a. muligens hjerteinfarkt. Dette var det ikke, men da hun ble utskrevet fikk hun vite at hun hadde ledningsoverslag i hjertet. Hva er dette for noe, og kan eller bør det gjøres noe med det? 0 Siter
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Svar til Ylver. Du har sannsynligvis misoppfattet diagnosen, og det er vanskelig å slutte seg til hva din mor hadde på grunnlag av det du skriver. Det er endel ledningsbaner i hjertet, og disse er nødvendige for at impulsene som får hjertet til å slå, kommer frem på skikkelig måte. Hvis det blir et brudd på en slik ledning (elektrisk blokk), vil det kunne medføre forskjellige symptomer, avhengig av hvor blokket sitter. Omvendt kan endel strukturer i hjertet gi grunnlag for ekstra impulsgivning, og dermed gi ekstraslag eller raske hjerterytmer.De fleste av disse er av relativt uskyldig karakter, men blir ikke sjelden behandlingstrengende. Jeg regner med at din mor hadde en ganske fredelig rytmeforstyrrelse, men jeg kan ikke spesifisere dette nærmere på grunnlag av dine opplysninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.