Gå til innhold

Noen som har noen medisiner og anbefale?


Vilex

Anbefalte innlegg

Psykologen min er borte til september, og typiskt nok så skulle jeg få en skikkelig krise mens hun er borte =(

Sliter med sterk angst om dagen, har vart i ca en uke. og det ser bare ut til og bli værre og værre, jeg holder det rett og slett ikke ut, og tankene mine blir bare værre og værre.

Er ikke no glad i medisiner, har holdt meg uten nå i over 2 år. Men jeg blir gal av dette, og klarer ikke og roe meg med at det skal gå over lenger, er redd det skal bli enda værre og ikke gå over. Ser nå etter håp i medisiner.

Kanksje jeg bare skulle prøve meg på AD igjen?

Noen som vet hvilken AD som fungerer bra mot GAD? Skulle helst ha hatt en type som ikke ødelegger sexlysten, og som ikke ga vektøkning, også veldig viktig at det ikke er noen sjange for økt uro/angst eller uvirkelighets følese som bivirkning da jeg er veldig følsom for stoffer.

Skulle også ha hatt noe angstdempende og bruke mens jeg eventuelt venter på at AD skal fungere.

Finnes det noen relativt ufarlig fortvirkende medisiner der ute? Vil gjerne høre om både svake og sterke slike medisiner.

Leter også etter noen gode internettsider med oversikt over diverse angst medisiner o.l, hvis noen kan hjelpe med det.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. valg bør være Seroxat (evt Efexor). Du kan legge til Sobril 10-15 mg x 3 de første 3 ukene.

Både seroxat og Efexor kan gi seksuelle bivirkninger.

2. valg kan være Fluanxol 0,5 mg x 3-4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. valg bør være Seroxat (evt Efexor). Du kan legge til Sobril 10-15 mg x 3 de første 3 ukene.

Både seroxat og Efexor kan gi seksuelle bivirkninger.

2. valg kan være Fluanxol 0,5 mg x 3-4.

oki, takk.

Føler meg litt bedre i dag, så langt i allefall, så jeg tenker jeg ser det an litt til. Har brukt seroxat før, og mista all sexlyst av det =( Men efexor har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PilleGuri

1. valg bør være Seroxat (evt Efexor). Du kan legge til Sobril 10-15 mg x 3 de første 3 ukene.

Både seroxat og Efexor kan gi seksuelle bivirkninger.

2. valg kan være Fluanxol 0,5 mg x 3-4.

Hvordan vurderer du hvilket av de ulike SSRI-preparatene som bør være førstevalg? Hvilken særegenheter har de forskjellige?

Hvorfor ikke Aurorix her?

Jeg er bare nysgjerrig. Skal ikke bestemme hvilke medisiner folk skal stå på noen gang, men synest det er litt gøy å vite likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...