Gå til innhold

Aurorix noe for meg?


ink1365380698

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Hei igjen.... Er en engstelig kvinne på 42 år som nå vil prøve å forbedre livssituasjonen med AD.

Jeg tåler medisiner veldig dårlig, og lurer derfor på å prøve aurorix, da det virker som om de har minst bivirkninger, og jeg så også at du ville ha prøvd det først??.

Min situasjon er helseangst og generalisert angst med mye spenninger, slik at jeg alltid (mer og mindre) er ør og svimmel, fordøyelsesproblemer, og slapphet/ energiløshet. Kunne strevet en bok om dette*** Men hodespenningene/ørheten er de verste.

Har vært slik i 10 år. Fikk det etter siste fødsel, etter et vanskelglig svangerskap, og kolikkbarn og dermed mye nattevåk.

Det er verre og bedre perioder, men når det er ille, slår det meg helt ut. Var helt ute av drift de fem første årene, men nå jobber jeg 3 dager i uken. Sliter, men det går.

Jeg har alltid vært redd for at det er noe galt i hodet eller nakke.... siden jeg også er veldig ømtålig for lys, rennede vann og all bevegelse.... (bil, båt,tog fly, heiser,ridning.)... Unngår alt dette, bortsett fra bil.(blir ør av det også- men verre og bedre). Er veldig stiv i mellom skuldrene og nakken og går til massasje for dette. Har tatt CT et par ganger sist for 3 år siden, med negativt funn. Alle blodprøver er OK-- og har tatt gastroskopi uten funn.

Så legen har konkludert med at det er underliggende angst, dep, som gjør meg så anspendt og dårlig?? Sykosomatiske plager...

Å gå å være så dårlig bestandig gjør meg deprimert.. særlig når jeg blir ille igjen etter en bedre periode.Slik som nå. Er nå helt ør i hodet, og dette blir ikke bedre når jeg må mobilisere. Jobber deltid i butikk og møtet med kunder gjør meg så spent i hodet og rar i øynene at jeg for tiden ikke klarer å gå på jobb. Godt det er ferie. Så det er jo en være en slags sosialangst i tillegg?? Men dette er bedre i perioder... symptomene er der, men jeg takler det. Er egentlig veldig sosial... så sosialangst er kanske ikke det rette ordet. Men jeg bliv iallfall værre i hodet ved mobilisering. Men når jeg er ille er det konstant--slik var det også de første årene. Kunne nesten ikke gå over gulvet uten å få besvimelsesfølelse. Må legge til her at jeg ikke ustø i fysisk forstand...det er bare en følelse.. veldig ubehagelig sådan.

Min eneste medisin fram til nå som har hjelpt har vært vival.

Det hjelper mot spenningene og ørheten når jeg ikke er for ille. Men må jo begrense denne bruken.

Grunnen til at legen har gitt meg vival er at jeg tåler så dårlig antidepressiva. Det generelle uvelheten man får da, har jeg til daglig, men den forverrer seg voldsomt når jeg har prøvd AD.Jeg har prøvd seroxat for noen år siden, anafranil og aurorix.

Prøvde også sinequan for et par år siden, men fikk da en depresjon jeg ikke glemmer. Det var skremmende. Gikk på 10 mg???? Grunnen til at jeg prøvde dette var at min mor hadde lignende symptomer som meg i mange år, men ble frisk etter ett års bruk av sinequan.

Anafranil ble jeg helt frigid av, magen stoppet help opp, og jeg til tross for 3 måneders gradvis nedtrapping... 1/4 tablett hver 3 dag til slutt , fikk jeg 3 ukers h... med abstinens.

Seroxat prøvde jeg i 4 uker men var da så uvel og svimmel at jeg måtte ligge... og fikk også da abstinenssymptomer da jeg sluttet. En psykiater jeg var i kontakt med konkuderte med at jeg tålte veldig dårlig serotinin. Men sinequan ?? inneholder det egentlig serotinin??---

Har også prøvd aurorix før... men da på små doser....og over en kort periode, så når jeg nå leser at det kan hjelpe på større har jeg lyst til å prøve igjen.

Men det jeg trenger er vel noe beroligende... og aurorix er vel kanskje oppkvikkende..siden mange får søvnproblemer??--- er jo veldig slapp og energiløs, så kanskje det kan hjelpe på det? Håper det kan hjelpe på den såkalte underliggende angsten/depresjone????

Jeg må også bruke vival ved siden,da jeg ikke kan bråstoppe med det etter så mange år, men kankje kan det hjelpe meg å redusere bruken. Øsnker selvsagt å bli tablettfri. Bruker 1 til 2,5 daglig etter situasjonen jeg er i. Går det greit sammen med aurorix??

Jeg nyter svært sjelden alkohol.... men hender jeg deler en flaske hvitvin med mannen min noen få ganger i året i sosiale sammenhenger?? Går dette bra med aurorix??? Har ikke merket noe bivirkninger på grunn av vival....!!---som jeg ser det er advart veldig mot her. Men jeg tar aldri mer enn 3 glass da---- (er nøye med det).

Og til slutt hva er søvnparalyser??

Håper på hurtig svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

hei, mitt inntrykk er at aurorix hjelper hovedsaklig paa rene depresjoner og ikke angst. Er angst inne i bildet burde man supplere med en tilleggsmedisin. Det kan jo vaere vanskelig i ditt tillfellet da du reagerer paa de fleste medisiner. sjekk

www.felleskatalogen.no

Har du proevd Remeron? Det er en AD som virker litt anderledes enn SSIR, er sikkert vaert et forsoek. I begynnelsen blir man troett, men det regulerer soevnen og det er lettere og faa sove. Troettheten gir seg etter noen uker. Mot angst+depresjoner er effexor mye brukt, men kanskje du reagerer paa den?

Er ingen ekspert, er bare noen forslag, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...