Gå til innhold

Er tolvon noe av det mest ufarlige antidepressiv middelet en kan ta?


Gjest painpain

Anbefalte innlegg

Gjest painpain

Er det noen som har erfaringer med tolvon? Hvilke ettervirkninger kan en få ved lang bruk f.eks? Hva skjer mens en bruker det, hva gjør tolvon med hjernen. Hva kan skje hvis en tar det som et sovemiddel, at en bare bruker det på og av - og ikke bruker det sammenhengende. Mitt problem er smerter som forsterkes om natten, jeg bruker medisinen for å få litt søvn om natten. Medisinen gjør meg trøttere slik at ikke smertene blir så fremtredene. Jeg er sikker på at dette ikke er bra i lengden. Kan jeg ødelegge hjernen, i så tilfelle hva kan ødelegges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 30 mg

Det fins én potensielt alvorlig, men svært sjelden bivirkning av Tolvon: reduksjon av antallet hvite blodlegemer slik at immunforsvaret svikter. Dessuten kan menn risikere brystforstørrelser.

Jeg håper psykiateren her kan svare på om dette er bivirkninger en risikerer når en benytter Tolvon for søvn, dosering 30-60 mg. Jeg lurer også på om det er slik at den farlige bivirkningen enten kommer eller ikke kommer, slik at en er "trygg" hvis en bruker Tolvon en stund og den ikke dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...