Gå til innhold

apropos søvn.....


ink1365380698

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Var innom søvnparalyse her i dag, så kom jeg til å tenke på dette med søvn og drømmer...

Jeg har et problem med at har jeg først våknet, om det så er ved seks tiden om morgenen, så må jeg stå opp.

Hvis jeg faller i dyp søvn igjen, og da gjerne drømmesøvn som iallfall jeg ofte da gjør, så er jeg fullstendig "groggy" i hodet halve dagen etterpå...kanskje hele...

Er det flere som har dette problemet....

Var ikke slik før... kunne ligge halve dagen. Og stå opp uthvilt og i form...... Er dette noe som kommer med årene... eller er det kanskje medisinbruk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guffent

Tja si det!

Nå følger jo søvnen et fast mønster der forskjellige faser inntrer ved forskjellige stadier i søvnen.

Om man ikke kommer seg igjennom disse på en skikkelig måte, men blir avbrutt, så tror jeg det kan ha mye å si for hvordan man føler seg.

Opplever selv at hvis jeg sovner skikkelig på ettermidagen og sover et par timer, opplever jeg som regel at jeg blir groggy hele kvelden etter at jeg har stått opp (med mindre jeg kommer meg ut i frisk luft og/eller trener). Sover jeg derimot mellom ca 20-30min, skjer ikke dette, da våkner jeg fort når jeg først står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir groggy om jeg sover dypt om dagen.

Jeg har også det problemet at jeg må stå opp når jeg våkner selv om det er midt på natten. Mitt problem er at jeg ikke får sove mer på flere timer, men da blir jeg til gjengjeld stuptrøtt og klarer ikke å være oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...